بنابر اظهارات مدیرکل آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ازدواج‌ کودکان در 3 ماه نخست امسال 1805 کودک زیر15 سال ازدواج کرده اند که تمام این ازدواج ها قانونی بوده و با اجازه دادگاه به ثبت رسیده است.


مشروح خبر در ادامه مطلب...




ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

   
مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن 

افتتاحیه المپیک 2012



تظاهرات یمنی های معترض به فساد دولتی در صنعا 

صنعا



آتش سوزی در یک محله فقیر در حومه شهرسائوپائولو برزیل 

آتش سوزی



اجتماع زنان نماز گزار و روزه دار فلسطینی برای عبور از ایست بازرسی قلندیه جهت شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی 

زنان نماز گزار



حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جمع یک گروه نمایش نظامی به مناسبت 59 امین سالگرد پایان جنگ دو کره 

کیم جونگ اون


تفریح کیم جونگ اون و همسرش در شهر بازی شهر پیونگ یانگ 

کیم جونگ اون



مرد کوبایی در حال حمل خوک برای فروش در بازار 

خوک



حضور میت رامنی نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل مقر نخست وزیری انگلیس در خیابان داونینگ لندن 

میت رامنی



نماز گزاردن یک نوجوان روزه دار نپالی در مسجدی در کاتماندو 

نوجوان روزه دار



مسئولان باغ وحش شهر ووهان چین به دلیل گرمای هوا غذای پانداها را روی قالب های یخ سرو می کنند 

پاندا



تمرینات زنان متقاضی استخدام در ارتش کره جنوبی 

ارتش کره جنوبی



بدون شرح! 

بدون شرح
  
بدون شرح

بدون شرح






تاریخ: شنبه 7 مرداد 1391برچسب:دیدنی های امروز ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 در این روزها که تعدیل نیروی کار در دستور کار بنگاه‌های صنعتی قرار گرفته ارسال نامه‌ای از سوی مجمع نمایندگان کارگری استان اصفهان به ریاست‌جمهوری برای نجات 65 هزار کارگر از بیکاری موضوع اشتغال را داغ کرده است. ريیس مجمع نمایندگان کارگری استان اصفهان با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی می‌گوید: یکی از دغدغه‌های موجود حفظ اشتغال بنگاه‌ها در کنار ایجاد مشاغل جدید و حمایت تسهیلاتی بانک‌ها به منظور توسعه و رونق تولید است. محمد یاراحمدیان با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه دارند، گفت: عدم رسیدگی به این موضوع، موجب بیکاری بسیاری از کارگران موجود می‌شود.ريیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین واحد تولیدی خصوصی در این استان با مشکلات نقدینگی برای تامین مواد اولیه تولید روبه‌رو است، گفت:‌ این واحد تولیدی 65 هزار اشتغال مستقیم و غیر‌مستقیم دارد که در حال حاضر کاهش ظرفیت تولید، بسیاری از این مشاغل را تهدید می‌کند. در همین حال، یک عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان نیز از احتمال بیکاری 700 هزار شاغل در این حوزه خبر می‌دهد. فرهاد به‌نیا دلیل این امر را بحران نقدینگی شکل گرفته در ماه‌های اخیر دانسته و به «ایسنا» گفت: تاکنون حدود 40درصد قطعه سازان تعدیل نیرو داشته و برخی نیز به طور کامل تعطیل شده اند. افزایش نرخ بیکاری در سال 90 به رقم 13/5 درصد (بر اساس اعلام مرکز آمار) در حالی است که در طول برنامه چهارم توسعه (88-1384) با وجود محدودیت شدید فرصت‌های شغلی جدید، نرخ بیکاری حول و حوش 11 درصد بوده است. کاهش نرخ رشد جمعیت فعال طی این دوره، عامل اصلی کنترل نرخ بیکاری بوده است. زهرا کریمی، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بررسی نهادهای بازار کار و حمایت از نیروی کار ایرانی وضعیت تحولات جمعیت فعال، شاغل و بیکار در طول برنامه چهارم توسعه را تحلیل کرده و چشم‌انداز بازار کار ایران در صورت تداوم وضعیت کنونی را ارزیابی کرده است. بر اساس این گزارش در فاصله سال‌های 90-1384 بر اساس نتایج منتشره از طرح اشتغال و بیکاری خانوار، شمار جمعیت فعال کشور در طول 5 سال ثابت باقی مانده است که توجیه آن با توجه به ساختار جمعیت جوان کشور دشوار است. جمعیت شاغل کشور نیز حدود 21میلیون نفر نوسان کرده و رشد چندانی نداشته است. بنابراین ثبات نسبی جمعیت بیکار در حدود 3میلیون نفر بیش از آنکه ناشی از ایجاد فرصت شغلی باشد، ناشی از عدم رشد عرضه نیروی کار است. البته تداوم چنین وضعیتی در سال‌های آتی غیرممکن است و با ورود شمار فزاینده جویندگان کار تحصیل کرده، تداوم کسادی در بازار کار بحرانی جدی را به دنبال خواهد آورد. 

چشم‌انداز بازار کار 
این عضو هیات علمی دانشگاه با بررسی چشم‌انداز بازار کار ایران در صورت تداوم وضعیت کنونی یادآور شد: بازار کار ایران در سال‌های آینده با دو چالش بسیار جدی روبه رو است. ناتوانی در ایجاد فرصت‌های شغلی کافی برای شمار فزاینده‌ای از جویندگان کار و رشد مشاغل موقت با مزدهای پایین و شمار خانوارهای کارگری زیر خط فقر. در این میان، چنانچه نرخ رشد ناخالص داخلی (GDP) در دهه 1390 در حدود 4 تا 5 درصد باشد و اگر افزایش بهره‌وری نیروی کار در رشد اقتصادی نقش داشته باشد، سالانه حدود 400 تا 500 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ایجاد خواهد شد. بنابراین با توجه به ورود سالانه حدود یک میلیون نفر نیروی کار جدید به بازار کار کشور، سالانه نزدیک به 500 هزار نفر بر تعداد بیکاران افزوده خواهد شد و نرخ بیکاری در طول برنامه پنجم توسعه (94-1390) افزایش خواهد یافت. بنابراین برای تغییر چشم‌انداز نگران‌کننده بازار کار ایران، افزایش نرخ رشد اقتصادی در سال‌های پیش‌رو ضروری است. 
تولید؛ شرط بهبود بازار کار 
به اعتقاد این استاد دانشگاه تسریع در آهنگ رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای جمعیت فعال، اولویت اصلی اقتصاد کشور است. موضوعی که برای دستیابی به آن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از طریق فراهم کردن امنیت بیشتر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کاستن از تنش در مناسبات بین‌المللی و افزایش دسترسی به بازار کالاها و خدمات از طریق تعامل اقتصادی بیشتر با دنیای خارج، اعمال سیاست‌های صحیح پولی، مالی، ارزی و تجاری در جهت افزایش توان رقابتی محصولات داخلی و تقویت ارتباط بین سطوح مختلف آموزشی و نیازهای بازار کار باید مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر، مهارت آموزی متقاضیان و حمایت ویژه از فعالیت‌های اشتغالزا و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در مسیر آن نیز ضروری است. ثبات کلان اقتصادی و بهبود فضای کسب‌و‌کار در کشور جریان فرار سرمایه از کشور را معکوس کرده و علاوه بر حفظ سرمایه‌های داخلی، ایرانیان مقیم دیگر کشورها و سرمایه‌گذاران خارجی را به فعالیت در ایران ترغیب می‌کند. کریمی در ادامه با اشاره به اینکه قطعا افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد و رشد تولید شرط لازم و زمینه‌ساز خلق فرصت‌های شغلی است، معتقد است: شواهد تجربی نشان داده است که افزایش رشد اقتصادی به طور خودکار به بهبود شرایط در بازار کار منجر نخواهد شد؛ چرا که ممکن است رشد اقتصادی با افزایش مشاغل موقت و تحمیل مزدهای پایین به شاغلان و گسترش نابرابری همراه باشد. از این رو تقویت نهادهای بازار کار برای تضمین کار شایسته ضروری است. 
مشکلات بیکاری در دو دهه
این عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در دو دهه گذشته می‌گوید: فضای کسب‌و‌کار پرخطر ناشی از سیاست‌های کلان اقتصادی نامناسب و متغیر از یک سو و فشار محدودیت‌های بین‌المللی علیه اقتصاد ایران از سوی دیگر، فعالیت بسیاری از بنگاه‌ها را دشوار کرده است. در چنین شرایطی بسیاری از مفاد قانون کار ایران در ارتباط با حمایت از امنیت شغلی، حداقل دستمزد، بیمه‌های اجتماعی و ساعات اضافه کاری در برخی از بنگاه‌های دولتی و خصوصی نادیده گرفته می‌شود. از این رو کاهش هزینه‌های نیروی کار با هدف افزایش رقابت و رشد و اشتغال بیش از گذشته در دستور کار کارفرمایان قرار گرفته که فشار آن به کارگران منتقل می‌شود؛ این در حالی است که کاهش هزینه نیروی کار مشکلات فزاینده بنگاه‌ها را حل نمی‌کند. به گفته این استاد دانشگاه، بنابراین بهبود فضای کسب‌و‌کار و حذف موانع سرمایه‌گذاری و تولید، از طریق کاهش تنش در روابط بین‌المللی و تغییر جدی در سیاست‌های کلان اقتصادی به منظور ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری گامی ضروری برای رشد سرمایه‌گذاری، تولید و افزایش توان اشتغالزایی بنیان‌های اقتصادی کشور است. 
وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نهادهای سه‌گانه و تشویق مذاکرات و پیمان‌های دسته جمعی برای بهبود وضعیت شاغلان، گفت: تشکیل و حضور کارساز تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مشارکت شرکای اجتماعی در تصمیم‌سازی‌ها از طریق تقویت نهادهای سه‌جانبه از ضروریات توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و گریز از تنگناهای اقتصادی-اجتماعی است.

 

 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  آخرین وضع سود و زیان سهامداران در طول سه‌‌ماه گذشته آمار جالبی ارائه می‌دهد، این اطلاعات نشان می‌دهد بیشترین میزان بازده سهام در طول سه‌‌ماه گذشته مربوط به سهام کوچک و کم نام و نشان بازاربوده و نامی از شرکت‌های بزرگ و نام‌‌آور بورس در این فهرست دیده نمی‌شود. این آمار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در طول چند‌ماه گذشته به‌دلیل نزول شاخص به سمت سرمایه‌گذاری در سهام کوچک بازار روی آورده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین افزایش قیمت سهام در طول سه‌ماه گذشته به شرکت پشم بافی توس اختصاص داشته و این شرکت در این مدت 114.56درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است به این معنا که سهامدارانی که سهام این شرکت را در طول سه‌‌ماه گذشته خریده‌اند قیمت سهامشان این میزان رشد کرده است. اما با وجود افزایش شدید قیمت سهام این شرکت، رتبه نقد شوندگی سهام پشم بافی توس هم‌اکنون 328است یعنی اینکه سهام این شرکت چندان دربازار سهام دادوستد نمی‌شود.

پس از این شرکت، سهام شرکت پتروشیمی اصفهان در رتبه دوم جدول قرار گرفته و سهام این شرکت در طول سه‌‌ماه گذشته 110درصد گران‌تر شده است اما این شرکت هم مانند شرکت پشم‌بافی توس از رتبه نقد شوندگی پایینی برخوردار است و در رتبه 234قراردارد. همچنین قیمت سهام شرکت‌های لیزینگ صنعت و معدن، سیمان داراب، صنایع شیمیایی ایران، ماشین‌سازی‌ نیرو محرکه و سیمان ایلام در طول سه‌‌ماه گذشته 27تا 43درصد رشد کرده است. در میان هفت سهم پر بازده بورس در طول سه‌ماه گذشته نام هیچ‌یک از بزرگان بورس دیده نمی‌شود.

زیان سنگین سهام قندوشکر

آمار‌های بورس همچنین نشان می‌دهد قیمت سهام قندوشکر در طول سه‌‌ماه گذشته به‌شدت کاهش یافته و سهامداران این شرکت‌ها در طول این مدت به‌شدت زیان کرده‌اند.این اطلاعات بیانگر آن است که شرکت‌های قند شیرین خراسان، قند پیرانشهر، قند قزوین، قند لرستان، شکر شاهرود، قند اصفهان و قند تربت جام در قعر جدول بازده بورس جای گرفته‌اند وقیمت سهام این شرکت‌ها در طول سه‌‌ماه گذشته 36تا 59درصد کاهش یافته است. در میان اینها دو شرکت قند تربت جام و قند اصفهان بیشترین میزان زیان را به نام خود ثبت کرده‌اند و سهامداران این دو شرکت در طول این مدت به‌ترتیب 59و 56درصد از میزان ارزش دارایی‌هایشان کاسته شده است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 یازدهم سپتامبر و رمزگشایی از ابعاد آن را از آن جهت می‌توان مهم دانست که این واقعه سر فصل جدیدی در سیاست خارجی آمریکا و روابط بین‌المللی کشورهای دیگر گشود.

پس از 11 سپتامبر دولت آمریکا با این استدلال که مورد تهاجم عملیات تروریستی قرار گرفته، دفاع را حق خود دانست و اذهان عمومی را برای تهاجم نظامی به افغانستان و عراق آماده کرد.

اختلاف شگرفی که بین تحقیقات دانشمندان از رویدادهای مختلف 11 سپتامبر با روایت‌های رسمی آمریکا از این واقعه وجود داشت بسیاری از تحلیلگران را به این نتیجه رساند که این حادثه به آن سادگی که دولت آمریکا در ابتدا وانمود می‌کرد، نبود.

با آنکه محققان 11 سپتامبر از لحاظ نگاه‌های تخصصی به شدت با یکدیگر متفاوت بوده و تخصص‌هایی از علوم و جغرافیای سیاسی تا علوم فیزیک و مهندسی و حتّی فیلمبرداری داشته‌اند، اما نتایج بررسی‌های آنها از هر زوایه‌ای که بررسی شده است تنها به یک نتیجه رسیده است: دولت آمریکا در شرح واقعه صادق نبوده است.

در قسمت‌های پیشین این گزارش، مستندات و مدارکی را شرح دادیم که این منتقدان با توجه به آنها گزارش رسمی آمریکا از وقایع 11 سپتامبر را زیر سوال برده‌اند. بخش یازدهم این گزارش را با مرگ مشکوک دهها و به گفته عده‌ای صدها نفر از شاهدان عینی 11 سپتامبر که با روایت رسمی آمریکا مخالفت کرده‌اند، پی می‌گیریم.

باری جنینگ که نتوانست دیده‌هایش از 11 سپتامبر را شرح ندهد، در سال 2008 به قتل رسید

1-  باری جنینگ

فعالیتها: مسئول  «واحد هماهنگی اضطرای حوزه مسکن شهر نیویورک»

یازده سپتامبر: جنینگ در روز 11 سپتامبر ساعت‌ها در ساختمان شماره 7 مرکز تجارت جهانی به دام افتاده بود.

ساختمان شماره هفت یک ساختمان 42 طبقه در کنار برج‌های دو قول بود که به طور اسرارآمیزی ناگهان فرو ریخت. دولت آمریکا علت سقوط این ساختمان را آتش‌سوزی و ریختن خرابه‌های برج‌های دو قلو بر آن عنوان کرد. 

منتقدان پس از آن عنوان کردند به هیچ وجه امکان ندارد ساختمانی با این استحکام بر اثر آتش‌سوزی تنها در دو طبقه و ریختن خرابه‌های ساختمانی دیگر بر آن اینچنین فرو بریزد.

شواهد دیگری اعم از فرود متقارن ساختمان، آسیب ندیدن ساختمان‌های اطراف، روایت‌های شاهدان عینی، پیدا کردن شواهد ماده منفجره قوی در آزمایش‌های دانشمندان بر روی نمونه‌های خاک به دست آمده از خرابه‌های برج‌های تجارت جهانی و غیره تمامی محققان را به این نتیجه رساند که فروپاشی ساختمان تجارت جهانی تنها با انفجار بمب امکان‌پذیر بوده است.

پس از فروپاشی ساختمان شماره 7، جنینگ در تصاویر ویدئویی متعددی تأکید کرد او و همکارش «مایکل هس» که با هم در این ساختمان بوده‌اند به واسطه یک انفجار عظیم به عقب پرتاب شده‌اند. جنینگ همچنین گفته است که آن‌ها حتی پیش از فروپاشی برج‌های دو قلو چندین بار صدای انفجارهای مختلفی را از زیر زمین ساختمان شماره 7 شنیده‌اند. 

فیلم زیر تنها چند دقیقه پس از خارج کردن جنینگ و دوستش از ساختمان مذکور گرفته شده است. در این فیلم هر دو نفر می‌گویند بر اثر انفجار بمب به عقب پرتاب شده‌اند.

 
 
باری جنینگ و همکارش تنها چند دقیقه پس از نجات از ساختمان مرگ 11 سپتامبر
 
 

جنینگ همچنین گفت که چندین جنازه را در این ساختمان مشاهده کرده که این بر خلاف روایت رسمی آمریکا بود که تأکید می‌کرد هیچ کسی در ساختمان شماره 7 کشته نشده بود.

مرگ: 16 آگوست 2008/  تنها دو روز پیش از انتشار اولین نسخه پیش‌نویس گزارش «بنیاد ملّی فناوری و استانداردها»

قرار بود این گزارش به بررسی دلایل سقوط ساختمان شماره 7 بپردازد که به اعتقاد عده‌ای رازآلودترین و بحث‌انگیزترین حادثه 11 سپتامبر بود، چرا که اگر این ساختمان بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخته بود، اولین ساختمان با چارچوب فولادی در دنیا بود که بر اثر چنین عاملی فرو می‌ریخت.

دو روز پس از مرگ جنینگ، «بنیاد ملّی فناوری و استانداردها» با نادیده گرفتن تمامی شواهد و از جمله گزارش‌های جنینگ اعلام کرد که سقوط ساختمان شماره 7 بر اثر انفجار نبوده است.

این گزارش با انتقادهای فراوانی از طرف گروه‌های مختلف از جمله گروه «مهندسان و معماران پیگیر حقایق 11 سپتامبر»، گروه حقیقت‌یاب 11 سپتامبر و بسیاری دیگر از گروه‌های محقق در این باب روبرو شد. 

موارد مشکوک: دلیل مرگ وی هرگز به صورت علنی اعلام نشد. یکی از دوستان وی به نام «اوری» که مصاحبه مفصلی با جنینگ داشته و حتم داشت او به قتل رسیده است، یک کارآگاه خصوصی را مأمور تحقیق برای بررسی دلایل مرگ وی کرد، اما او پس از مدتی به دلایل نامعلوم از ادامه تحقیق انصراف داد.

مرگ جنینگ یک ماه بعد از وقوع آن، در تاریخ 16 سپتامبر 2008 اعلام شد.

جنینگ پیش از مرگ، چند بار تهدید شده بود که اگر به اظهاراتش ادامه بدهد، از شغلش اخراج خواهد شد.

بیورلی اکرت، که در حادثه‌ای غم‌انگیز همسرش را در 11 سپتامبر از دست داد، خودش هم قربانی کشف حقایق این روز سیاه تاریخ آمریکا شد

 

2-  «بیورلی اکرت»

فعالیتها: یکی از فعالان گروه‌های حقیقت‌یاب 11 سپتامبر و از مهمترین افرادی بود که برای تشکیل کمسیون حقیقت‌یاب 11 سپتامبر بود. وی نماینده خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر بود.

اکرت یکی از منتقدان صریح بررسی‌های دولت بوش درباره واقعه 11 سپتامبر بود. اکرت هچنین یکی از بازماندگان 11 سپتامبر بود که از قبول خسارت مالی هنگفتی که دولت وقت آمریکا برای خانواده‌ها و یازماندگان این خانواده‌ها در نظر گرفته بود سرباز زد و گفت ترجیح می‌دهد به جای آن از طریق دادگاه مطالباتش درباره حقایق این واقعه را پیگیری کند.

بخشی از بیانیه وی در سال 2003 که در همین خصوص منتشر کرد از این قرار است:

«تصمیم گرفته‌ام به جای دریافت خسارتی که به بازماندگان قربانیان پرداخت می‌شود به دادگاه بروم. می‌خواهم بدانم ناگهان در سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی ما چه مشکلی پیش آمد که دسته‌ای از مذهبی‌های افراطی توانستند چهار هواپیمای مسافربری آمریکا را به ابزار هجومی تبدیل کنند، به شهرهای ما حمله کنند و سه هزار شهروند را به راحتی به کشتن دهند؟ می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاد که دو آسمان‌خراش 110 طبقه ظرف کمتر از دو ساعت فروریخت ....

بنابراین من به کنگره و تمام کسانی که توطئه کرده‌اند تا توجه مردم را از قصورات بخش‌های دولتی و خصوصی در این حادثه منحرف کنند می‌گویم: زندگی همسر من ارزشمند بود و من اجازه نخواهم داد، مرگ او بی‌معنا شود. نمی‌توانید سکوت مرا بخرید.»  

یازده سپتامبر: اکرت از جمله کسانی بود که همسرش، «سین رونی» را در حادثه 11 سپتامبر از دست داد. وقتی هواپیماها به برج‌های جهانی برخورد کردند، رونی به اکرت تلفن کرد و به او گفت که در طبقه صد و پنجم ساختمان است، اما نمی‌تواند راه خروج را پیدا کند. رونی برای اینکه بتواند از آن مهلکه جان سالم به در ببرد، تلاش کرده بود خودش را به پشت‌بام ساختمان برساند که در بین راه گیر افتاده بود و برج سقوط کرده بود. اکرت چنانکه در مصاحبه‌ای در سال 2001 گفت تمام صدای سقوط برج‌ها را از پشت تلفن شنیده است.

مرگ: در تاریخ 12 فوریه 2009، اعلام شد وی در سانحه هوایی نیوجرسی به نیویورک درگذشته است. هدف اکرت از این مسافرت این بود که در نیویورک با اعضای خانواده‌اش جمع شوند و در تاریخ 15 فوریه آن سال مراسم تولد همسر مرحومش را برگزار کند.

موارد مشکوک: اکرت یک هفته پیش از مرگش، به عنوان نماینده خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر  با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده و با وی در خصوص زندانیان گوانتانامو، خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر و  مسائل دیگر گفتگو کرده بود.

اکرت یک هفته پیش از مرگش با اوباما درباره زندان گوانتانامو و قربانیان 11 سپتامبر گفتگو کرده بود

3-  کنیث یوهانمن:

کنت یوهانمن به همراه مادرش

فعالیتها: یکی از نگهبانان مرکز تجارت جهانی بود که گزارش‌هایی از مشاهده چندین انفجار در زیرزمین و طبقه‌های بالایی برج‌ها ارائه کرد.

یازده سپتامبر: یوهانمن در روز 11 سپتامبر، قبل از حمله هواپیمای اول منتظر آسانسور بود که این ساختمان مورد حمله قرار گرفته و تخریب شد. وی سمتی مشابه با «ویلیام رودریگز» داشت که آخرین فردی بود که از ساختمان در حال سقوط تجارت جهانی خارج شد و او هم با روایت‌های رسمی آمریکا از این واقعه مخالفت کرد.

یوهانمن و رودریگز پس از حوادث 11 سپتامبر شرح مفصلی از آنچه در این روز مشاهده کرده بودند، ارائه دادند. روایت‌های آنها با گزارش رسمی آمریکا از 11 سپتامبر کاملاً متفاوت بود. هر دوی آنها گزارش دادند که قبل و بعد از برخورد هواپیمای اول به برج شمالی  صدای انفجار از زیر زمین آن شنیده‌اند.

یوهانمن اصرار داشت که هیچکدام از این انفجارها ارتباطی به برخورد هواپیما به ساختمان نداشتند. 

مرگ:  در تاریخ 31 آگوست 2008، اعلام شد که وی با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرده است.

یوهانمن پیش از مرگش مدام شرح دیده‌های خود از این حادثه را به مردم اعلام می‌کرد.

4- مایکل دوران

مایکل دوران وکیل خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر بود که خود نیز به خیل قربانیان آن پیوست

فعالیتها: وی به طور داوطلبانه وکیل چند تن از قربانیان حادثه 11 سپتامبر بود و به آنها خدمات مشاوره حقوقی و غیره ارائه می‌داد.

مرگ: در تاریخ 28 اوریل 2009 اعلام شد هواپیمای خصوصی او در ایالت «اوهایو» سقوط  کرده است.

 

5- کریستوفر لندیس:

(تصویری از وی موجود داشت)

فعالیتها: مدیر عملیاتی گشت سرویس امنیت اداره حمل و نقل ویرجینیا

 

یازده سپتامبر: در فیلمی مستند به نام «پنتاکان» (PentaCon) شرکت کرد که در آن روایت رسمی آمریکا از برخورد یک هواپیمای بوئینگ به ساختمان پنتاگون در 11 سپتامبر به چالش کشیده شده بود. وی به عنوان یکی از شاهدان عینی برخورد شی پرنده به ساختمان پنتاگون، مجموعه‌ای از عکس‌های «جیسون اینگرسول» که لحظات مختلفی از برخورد هواپیما به این ساختمان را نشان می‌داد در اختیار سازندگان این فیلم مستند قرار داد.

 

فیلم مستند پنتاکان

 

«جیسون اینگرسول» در روز 11 سپتامبر در ساختمان نیروی دریایی پنتاگون بود که فاصله چندانی با محل حادثه برخورد شی پرنده به ساختمان پنتاگون نداشت. وی در این روز تصاویری با کیفیت بالا از حادثه‌ای که دولت آمریکا می‌گفت حمله به پنتاگون بوده است، تهیه کرد. در برخی از این عکس‌ها افراد مختلفی در خودروهای دولتی دیده می‌شدند که ظاهراً خیلی زود به صحنه حادثه رسیدند.

فیلم

 

مرگ: «کریستوفر لندیس»، دو ماه و نیم پس از دادن این عکس‌ها به سازندگان این مجموعه مستند، درگذشت. علت مرگ وی خودکشی اعلام شد، که خانواده‌اش با قاطعیت آن را رد کردند.

6- برتا شامپاین

 

برتا شامپاین

فعالیتها: پرستار کودک «ماروین بوش»، برادر کوچکتر «جورج دبلیو بوش»، رئیس جمهور وقت آمریکا بود.

یازده سپتامبر: با توجه به مرگ بیش از حد مشکوک او و سمتی که برادر بوش در ساختمان‌های تجارت جهانی داشت، تصور می‌شود او اطلاع زیادی از دخالت دولت آمریکا در حادثه 11 سپتامبر داشته است.

ماروین بوش از اعضای هیئت رئیسه شرکتی به نام «استراسک» بود که مسئولیت تضمین امنیت الکترونیکی ساختمان تجارت جهانی را به عهده داشت. نکته جالب‌تر اینکه این شرکت مسئولیت تضمین امنیت «فرودگاه دالس واشنگتن» را نیز به عهده داشت ـ یعنی همان فرودگاهی که به گفته دولت آمریکا، پرواز شماره 77 از آن برخاست و به ساختمان پنتاگون برخورد کرد!

 

ماورین بوش، برادر جورج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا در زمان حادثه 11 سپتامبر

 

مرگ: ساعت 9 شب 29 سپتامبر 2003 پلیس «فیرفاکس» ایالت ویرجینیا تماسی داشت که در آن درباره یک حادثه تصادف توضیح داده شد. اما پلیس به زودی متوجه شد که این تماس با موارد اضطراری معمولی تفاوت دارد زیرا که مقتول ان حادثه زن 62 ساله‌ای است که برای برادر رئیس جمهور کار می‌کند.

شامپاین از خانه خارج شده بود تا چیزی را از اتومبیلش بیاورد که ناگهان ماشین حرکت کرد و او را بین ساختمان کوچکی در کنار پاده‌رو آنجا و اتومبیل قرار داد. طبق گزارش پلیس، اتومبیل شامپاین پس از حادثه هنوز از دنده خارج نشده بود. درباره اینکه  اتومبیل قبل از آنکه وی در موقعیتی قرار بگیرد که بتواند بین اتومبیل و ساختمان گیر کند، اتومبیل به حرکت در نیامده بود، هیچ توضیحی ارائه نشده است.

رسانه‌های آمریکا سکوت غیرقابل توجیهی در پوشش دادن این حادثه داشتند؛ روزنامه واشنگتن‌پست تنها روزنامه‌ای بود که یک هفته پس از این حادثه آن را به طور ضعیف انعکاس داد.

 7- پاول اسمیت:

 

پاول اسمیت

فعالیتها: خلبان بالگرد تیم خبری کانال 7

یازده سپتامبر: وی در این روز خلبان بالگردی بود که اولین تصاویر را از صحنه برخورد هواپیمای دوم به برج جهانی ثبت کرد.

«جان دل گرینو» فیلمبردار این بالگرد بود و همرا با «پاول اسمیت» در این بالگرد حضور داشت. وی تأیید کرده است که خلبان بالگردی که اولین فیلم را از برخورد هواپیمایی به برج دو قلو که به ادعای دولت آمریکا پرواز شماره 175بود، پاول اسمیت بود.

علی‌رغم این، «جان دل‌گیورنو» پس از مرگ اسمیت از هرگونه اظهار نظر درباره آنچه در 11 سپتامبر دیده است، امتناع می‌کند.

مرگ: 7 اکتبر سال 2007 یک تاکسی با سرعت زیاد او را زیر گرفت. راننده تاکسی گفت که یک خودروی سیاه‌رنگ او را از جاده منحرف کرده و به سمتی که اسمیت بوده هدایت کرده است. این خودروی سیاه هرگز شناسایی نشد.

    8- «دبورا پالفری»

دبورا پالفری که گفته بد قصد دارد درباره دولت آمریکا دست به افشاگری بزند، به طرز مرموزی کشته شد

 

فعالیتها: سردسته گروهی از فاحشگان در نیویورک بود که بسیاری از مقامات بلندپایه آمریکا که احتمالاً در حادثه 11 سپتامبر دست داشته‌اند، جزء مشتریان وی بوده‌اند. وی در آمریکا به «مادام واشنگتن معروف بود».

یازده سپتامبر: یکی از مقامات اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا گفته است بعضی از فاحشه‌های تلفنی پالفری با خودروهای لیموزینی به پارتی‌های شبانه برده می‌شدند که رئیس اسبق سازمان سیا و «پورتر گاس» که یکی از روسای «هیئت تحقیق درباره فعالیت نهادهای اطلاعاتی در قبل و بعد از 11 سپتامبر» بود در آن حضور می‌یافتند.

این اطلاعات با توجه به اینکه یکی از دلایل استعفای ناگهانی «پورتر گاس» در ماه مه 2006 به رسوایی‌های جنسی وی مربوط می‌شد، اهمیت دارد.

پلفری گفته بود: «من اطلاعاتی دارم که می‌تواند برای هیئت تحقیق 11 سپتامبر ارزشمند باشد».

نکته بسیار بحث‌برانگیز این بود که «آلکس جونز»، مدیر سایت «اینفووارز»، در یک مصاحبه رادیوئی از «پلفری»  درباره اهدافش پرسید وی ضمن اشاره به اینکه هرگز به دولتمردان آمریکا اجازه نخوهد داد با او معامله کنند، گفت هرگز قصد خودکشی ندارد ـ و خودکشی دقیقاً چند روز بعد عامل مرگ وی اعلام شد.

 

علت مرگ پالفری، خودکشی اعلام شد، حال آنکه وی به صراحت گفته بود قصد خودکشی ندارد

 

«پالفری» در این مصاحبه اعلام کرد که قصد دارد مدارکش را به دادگاه ببرد و «دولت را به نحوی افشا کند که خود دولت می‌خواهد».

مرگ: 15 اوریل 2008شبکه خبری «سی.ان.ان» اعلام کرد مادام واشنگتن خود را حلق آویز کرده است.

9- سرلشکر «دیوید ورلی»

 

سرلشکر ولری از حقایقی درباره 11 سپتامبر آگاهی داشت که به نفعش نبود

فعالیتها: فرمانده «حفاظت هوایی کشور» آمریکا

یازده سپتامبر: سرلشکر «دیوید ورلی» در روز 11 سپتامبر چند جت جنگنده را برای مقابله با هواپیماهایی که به ادعای آمریکا ربوده شده بودند به آسمان واشنگتن فرستاد.

از سال 1994 به سازمان حفاظت هوایی امریکا در پادگان «اندروز» دستور داده شده بود دو جت اف 16 را که به موشک‌های رد یاب گرما مسلّح شده‌اند همیشه در حالت آماده‌باش نگه دارد که این موضوع تا صبح روز 11 سپتامبر 2011 رعایت می‌شد.

در این روز یک عملیات آزمایشی در حال انجام بود که باعث شد دو جت اف 16 مورد نظر بدون موشک‌های مجهز به ردیاب گرمای خود پرواز کرد. وقتی مشخص شد که جت‌ها مجبور بوده‌اند از وضعیت آزمایشی به موقعیت تهدید تغییر وضعیت دهند، در پادگان اندورز فرود آمدند و فورا به آسمان بالای پنسیلوانیا اعزام شدند.

این دو جت اف‌16 پرواز شماره 93 را تا منطقه «شانکسویل» تعقیب کرد و آن را سرنگون کرد.

در واقع دستور تغییر وضعیت  اف 16 از حالت آزمایشی به وضعیت حمله توسط «دیوید ورلی» صادر شده بود. گفته می‌شود که ورلی اگاهی داشته است که چه کسی اف 16 ها را به وضعیت آزمایشی درآورده و آنها را خلع سلاح کرده بود.

مرگ: سرلشکر «دیوید ورلی» در روز 22 ژوان 2009 بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در واشنگتن درگذشت.

محققان پس از بررسی حادثه برخورد این دو قطار، متوجه شدند که قطاری که دیوید ورلی در آن بوده است، روی کنترل اتوماتیک قرار داشته است.

 

حادثه تصادف دو قطار که سرلشکر ولری و همسرش در آن کشته شدند.

 

مرگ مرموز شاهدان عینی 11 سپتامبر، البته به همین چند نفر محدود نمی‌شود؛ ما در قسمت بعد مرگ مرموز این شاهدان عینی را ادامه خواهیم داد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  شرایط ثبت نام مسکن ویژه در شهر تهران که از زمان اعلام آن از سوی وزیر راه و شهرسازی اواسط تابستان اعلام شده بود، تا آخر این هفته اعلام می شود و ثبت نام هم از عید فطر آغاز خواهد شد. البته متقاضیان مسکن مهر شهر تهران را از مستاجرانی هستند که در شهر تهران سکونت داشته اند بنابراین متقاضیان از دیگر شهرها نمی توانند برای این طرح ثبت نام کنند.

گرچه دولت قصد داشت با ساخت مسکن مهر در شهر های جدید اطراف تهران از افزایش جمعیت در پایتخت جلوگیری کند اما عدم استقبال مستاجران از شهرهای جدید و افزایش روز به روز قیمت در تهران موجب شد که دولت تصمیم به ساخت مسکن مهر در شهر تهران بگیرد.

این موضوع موجب شد که دولت مناطق تهرانسر، حکیمیه و چیتگر را برای ساخت مسکن مهر در شهر تهران در نظر بگیرد و به همین منظور در ابتدا کلنگ ساخت در تهرانسر برای ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر به زمین زده شد.

براساس این گزارش، دولت انتظار دارد که با ساخت این آپارتمان ها در شهر تهران که با مشکلات شهرهای جدید مانند تامین آب، برق و گاز و حمل و نقل روبرو نیست، مشکل خانه دار شدن تهرانی ها حل شود و همین امر قیمت ها را تا حدودی کاهش دهد.

این آپارتمان ها به نسبت به دیگر واحدهای مسکن مهر، گران تر است و براساس شرایطی که تاکنون اعلام شده، متقاضی باید مبلغی را برای پیش پرداخت بپردازد و توانایی پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان را هم به عنوان اقساط وام داشته باشد.
 
پیش از این علی نیکزاد در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرح مسکن مهر در شهر تهران، گفته بود: شرایط متقاضیان برای مسکن مهر شهر تهران از اواسط ماه آینده اعلام می شود و هم اکنون این واحدها در حال ساخت هستند. 
 
وی اعلام کرده بود: هنگامی که کاراجرایی 50 هزار واحد شروع شد ثبت نام آغاز می شود و در حال حاضر عملیات اجرایی 25 هزار واحد شروع شده است و تا زمانیکه فونداسیون 50 هزار واحد انجام شود از متقاضی ثبت نام نخواهد شد.
 
وزیرراه و شهرسازی در خصوص مشکل معارض برای زمین‌های مسکن مهر شهر تهران، گفته بود: این زمین‌ها همگی برای دولت هستند و مشکلی بابت اختصاص این زمین‌ها نیست، ضمن آنکه ساخت و ساز هم در این زمین‌ها شروع شده است.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  آمریکا در حال حاضر  239 مخزن ضایعات رادیواکتیو با تشعشعات بالا در ایالتهای واشنگتن، آیداهو و کارولینای جنوبی و یا به عبارتی دیگر نزدیک به 60 هزار تن ضایعات دارای تشعشعات بالا دارد، بدون اینکه سیاستهای مناسبی برای دفع آنها داشته باشد، به گونه‌ای که کارشناسان دفع ضایعات هسته‌ای را یکی از بحران‌های هسته‌ای فعلی آمریکا می‌دانند.   

نقاط قهوه‌ای رنگ، مناطقی را نشان می‌دهند که سوخت‌های هسته‌ای مصرف شده، ضایعات هسته‌ای دارای تشعشعات بالای رادیواکتیو و پلوتونیوم اضافی آمریکا انبار شده‌اند.

 

ضایعات رادیواکتیو، خطرات زیادی برای سلامت و محیط انسان‌ها دارند و ورود آنها به منابع آبهای زیرزمینی و هوا می‌تواند جان انسان‌ها و موجودات زنده را به خطر اندازد. خاصیت رادیواکتیویته این ضایعات به مرور زمان از بین می‌روند، بنابراین لازم است آنها برای مدتی در مخزن ضایعات نگهداری شده تا خطراتشان به طور کامل محو شود.

 

سایت هسته‌ای هنفورد که اکنون محل نگهداری ضایعات هسته‌ای این کشور است

 

در حال حاضر سایت هنفورد، آلوده‌ترین و خطرناکترین سایت هسته‌ای آمریکا است که چنین ضایعاتی در آن نگه‌داری می‌شوند ـ گفته می‌شود حدود دو سوم کل ضایعات هسته‌ای آمریکا در این سایت نگه‌داری می‌شوند.

 

سایت هنفورد

 

سایت هنفورد در سال 1943 میلادی به عنوان بخشی از پروژه منهتن در شهر «هنفورد» در جنوب واشنگتن تأسیس شد. این سایت مقر یکی از رآکتورهای هسته‌ای آمریکا، موسوم به «رآکتور بی» برای تولید پلوتونیوم برای بمب هسته‌ای بود.

 

در سایت هنفورد، ضایعات هسته‌ای در مخازنی عظیم نگهداری می‌شوند.

 

«رآکتور هسته‌ای بی» اولین رآکتور تمام‌عیار برای تولید پلوتونیوم در دنیا بود و پلوتونیومی که در این سایت تولید شد در بمب مرد چاق که بر فراز ناکازاکی منفجر شد، مورد استفاده قرار گرفت.

 

ناکازاکی، بعد از انفجار بمب «مرد چاق »بر فراز آن؛ ماده پلوتونیوم موجود در این بمب که آمریکا با انفجار آن بر فراز شهر ناکازاکی دهها هزار نفر را به کشتن داد، در سایت هنفورد ساخته شده بود

در خلال جنگ سرد، این سایت به 9 رآکتور هسته‌ای و 5 مجموعه بزرگ برای فراوری پلوتونیوم مجهز شده بود که برای 60 هزار سلاح هسته‌ای موجود در زرادخانه هسته‌ای آمریکا، پلوتونیوم تولید می‌کرد.

سایت هنفورد در دوران جنگ سرد به سرعت توسعه داده می‌شد امّا با آنکه دانشمندان این مرکز دستاوردهای زیادی در زمینه تکنولوژی‌های هسته‌ای به دست آوردند، روشهای دفع ضایعات هسته‌ای در این سایت مناسب نبودند و بسیاری از اسناد دولتی از آن زمان نشان داده‌اند فعالیت‌های این سایت باعث آزادسازی مقادیر زیادی مواد رادیواکتیو به هوا و رودخانه کلمبیا شد.

 

در این عکس، چند مخزن برای ضایعات دارای تشعشعات سطح بالا در سایت هسته‌ای «هنفود» دیده می‌شود؛ این عکس که در سال 1943 گرفته شده است مجموعه مورد نظر را در حالی که هنوز نیمه کاره است نشان می‌دهد؛ این مخازن بعد از اینکه ساخت آنها به اتمام رسید، زیر زمین دفن شدند (به عکس‌های بالا نگاه کنید). برای به دست آوردن مقیاسی برای بزرگی این مخازن، به مخازن سمت راست و کارگرانی که روی آنها کار می‌کنند، توجه کنید. این مخازن که تنها اقدامی موقتی برای مقابله با ضایعات هسته‌ای بودند، تنها چند سال پس از این که ساختشان به اتمام رسید، شروع به نشت کردند.

 

 

این عکس، ساخت مخازن نگهداری ضایعات رادیواکتیو در سایت هنفورد را نشان می‌دهد. بین سالهای 1943 تا 1985 صد و هفتاد و هفت مخزن در این سایت ساخته شده بودند.

ضایعات هسته‌ای این سایت، سلامت ساکنان مناطق اطراف و اکوسیستم‌ها را با تهدیدات جدی روبرو کرده‌اند.

امروز هفت دهه پس از آنکه دانشمندان در خلال جنگ جهانی دوم پا به این سایت هسته‌ای گذاشتند تا برای اولین بمب اتمی پلوتونیوم تولید کنند، سایت هنفورد هنوز تهدید کننده سلامت بشر و جان انسانهاست.

دو سال گذشته، ضایعات رادیواکتیو ذخیره شده در مخازنی عظیم در این سایت، باعث نشت مقادیر زیادی اورانیوم به خاکها و سنگهای اطراف شد.

 

نشت ضایعات اتمی از مخزن دو جداره 101-SY در سایت «هنفورد» موجبات نگرانی فعالان محیط زیست و دانشمندان را فراهم آورده است. دانشمندان می‌گویند در صورتی که در این منطقه زلزله‌ای به وقوع بپیوندد، ممکن است سفره های آب زیرزمینی به مناطق ذخیره ضایعات هسته‌ای برسند؛ برخورد آب احتمالا باعث شکسته شدن این مخازن شده و نشت پلوتونیم به آبهای زیرزمینی و اتمسفر را به همراه خواهد داشت.

کارگرانی که در این سایت به امر پاکسازی آن اشتغال داشتند، منطقه‌ای از خاک را در آن کشف کردند که میزان مواد آلاینده موجود در آن، طبق اعلام وزرات انرژی آمریکا،  ده برابر کشنده‌تر از حد مجاز بود.

 

دولت آمریکا درحال حاضر دست به کار شده است تا با به کارگیری یک طرح عملیاتی اثرات زیان‌بار 56 میلیون گالن ضایعات به جا مانده از نیم قرن تولید جنگ‌افزارهای هسته‌ای را خنثی کند. گل و لای رادیواکتیو این ضایعات چنان خطرناک هستند که نشت آن می‌تواند تمامی منابع آبی که میلیون‌ها نفر از آن در آمریکا استفاده می‌کنند را آلوده کند.

و نکته هشدار دهنده این است که عملیات پاکسازی این سایت، چنانکه روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» درتاریخ 18 فوریه 2012 گزارش می‌دهد، تا کنون موفقیت‌آمیز نبوده اند.

در حا ل حاضر دانشمندان به جای اینکه درباره زمان پاکسازی منطقه مورد نظر از آلاینده‌ها صحبت کنند در حال بررسی این هستند که آلاینده‌ها چه زمانی به رودخانه کلمبیا نشت می‌کنند.

عده زیادی از مهندسان بلندپایه‌ای که در این سایت مشغول عملیات پاکسازی هستند در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند که در این سایت خطر وقوع انفجار هیدروژنی یا بروز واکنش‌های هسته‌ای ناخواسته وجود دارد. وقوع هر کدام از این دو فاجعه، می‌تواند باعث پراکنش مواد رادیواکتیو به محیط اطراف شود.

مارک فرنچ، از جمله کارشناسان پاکسازی این سایت، معتقد است بزرگترین خطری که در این سایت وجود دارد این است که اگر منابع آبهای زیرزمینی بر اثر نشت ضایعات سایت هنفورد آلوده شوند، نشانه‌ای برای اطلاع از آلوده شدن آبها و در نتیجه جلوگیری از مرگ هزاران نفر وجود ندارد.

وی همچنین می‌گوید یکی دیگر از مشکلات پاکسازی این است که این سایت هسته‌ای از لحاظ میزان مواد رادیواکتیو موجود در آن در دنیا نمونه ندارد، بنابراین، هیچ اطلاعات تاریخی درباره آن در دست نیست و بنابراین هر لحظه ممکن است اتفاق غیرمنتظره خطرناکی به وقوع بپیوندد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 پليس لندن 50دوچرخه سوار را که به گفته مسئولان قصد داشته اند ، ديويد بکهام بازيکن اسبق تيم ملي فوتبال انگليس را در ترافيک گرفتار کنند، بازداشت کرده است.


اين گروه دوچرخه سوار قصد داشتند همزمان با مراسم افتتاحيه بازي هاي المپيک ،  تظاهرات آرام  و مسالمت آميز برگزار کنند اما به علت تدابير و عمليات گسترده امنيتي موفق به انجام اين کار نشدند.

50 نفر از اين دوچرخه سواران نيز بازداشت شده اند . ظاهرا پليس تظاهرکنندگان را محاصره کرده و با توسل به خشونت و استفاده از اسپري هاي فلفلي آنها را بازداشت کرده و آنها را از محل برگزاري بازي هاي المپيک دور کرده است.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

LauncherOne: لانچر وان (به معنی پرتابگر 1) شاید مهم‌ترین خبر تکنولوژی نمایشگاه امسال بود که ریچارد برنسون، موسس ویرجین گلکتیک خبر آن را خیلی غیر منتظره منتشر کرد.


لانچر وان به صورت کلی راکت یک مرحله‌ای هواپرتابی است که از هواپیماهای وایت‌نایت (به معنی شوالیه سفید) ویرجین گلکتیک در ارتفاع بالا رها می‌شود تا محموله خود را به مدار رساند.

این سیستم امکان حمل ماهواره های کوچک با میانگین وزنی 100 کیلوگرم را به مدار زمین آن‌هم با هزینه تمام‌شده بسیار پایین ممکن می‌کند. شروع پروازهای این سیستم برای سال 2016/ 1395 برنامه‌ریزی شده است.

Diamond DA42: دیاموند دی.ای4 هواپیمای دو موتوره به ظاهر متعارفی بود که امسال در نمایشگاه به دنبال مشتری می‌گشت. این هواپیما در اصل به عنوان گشت هوایی و شنود الکترونیکی طراحی شده که حضور خلبان در آن کاملا اختیاری است.

به این ترتیب هواپیما هم با خلبان و هم بدون خلبان می‌تواند برای 24 ساعت پرواز کند. این هواپیما نخستین بار 10 سال پیش پرواز کرد و امروزه در انگلیس و چهار کشور مختلف به پرواز در می‌آید.


EF-2000: بر اساس توافقی که در طول نمایشگاه امسال اعلام شد هر چهار کشور درگیر در برنامه ساخت جنگنده یوروفایتر تایفون توافق کرده‌اند تا برای جلب مشتریان بیشتر برنامه تایفون را به سطحی جدید توسعه دهند.

بر این اساس امکانات هوا به هوا و هوا به سطح بیشتری به تایفون اضافه خواهد شد.

از میان توافقات جدید می‌توان به یک رادار آرایه فازی جدید به همراه امکان حمل موشک های هوا به هوای متئور اشاره کرد.

V-22: بوئینگ در نمایشگاه امسال باز هم به دنبال مشتریانی بالقوه برای تیلیت‌روتر معروف خود وی 22 می‌گشت.

این طور که به نظر می‌رسد تاکنون انگلیس، کانادا و امارات نسبت به این هواگرد علاقه نشان داده‌اند با این حال هنوز هیچ سفارش رسمی برای وی 22 ثبت نشده است.



تاکنون 160 فروند وی 22 سفارش داده شده که همگی به نیروی هوایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده تحویل داده شده‌اند

A-400M: برخلاف انتظارها ایرباس ای400 در نمایشگاه امسال فقط حضوری ثابت داشت و در نمایش های هوایی شرکت نکرد.


هواپیمای ترابری پرحاشیه ایرباس این روزها با مشکلات فنی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.


اینطور که گفته می‌شود مشکلات فنی هواپیما همچنان تاخیرهای بیشتری را به برنامه تولید آن تحمیل خواهد کرد. ایرباس ای 400 ام تا همین امروز دست کم با سه سال تاخیر در آغاز خط تولید خود مواجه است.









 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 از قول شيخ صدوق به سند معتبر از امام رضا(ع) و از قول پدران بزرگوارش، از قول امام علي(ع) نقل شده كه پيامبر اكرم(ص) در فضيلت ماه رمضان خطبه‌اي قرائت كردند، در کتاب مفاتيح الجنان، شيخ عباس قمي نيز از قول شيخ صدوق توضيحي بر اين خطبه نوشته است.

 

 

 

به گزارش (ايسنا)، ترجمه متن اين خطبه بسيار زيبا و پرمضمون از رسول نور و رحمت پيامبر اكرم(ص) كه مشعلي روشن براي همه کساني است که قصد دارند با شست و شوي جان و روح خويش در جاري زلال ماه مبارک رمضان، لياقت قرب به درگاه ذات باري تعالي بيابند و در رديف مهمانان حقيقي ضيافت الله قرار گيرند، در ذيل مي‌آيد:

 

 

 

اي مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به سوي شما روي كرده است. ماهي كه نزد خدا برترين ماه‌هاست و روزهايش بهترين روزها و شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعت‌هايش بهترين ساعت‌هاست.

 

 

ماهي است كه در آن شما را به ميهماني خدا خوانده‌اند و از كساني قرار داده شده‌ايد كه از كرامت خدا بهره مي‌برند. نفس‌هاي شما در آن تسبيح و خوابتان عبادت است و كارهاي شما در آن مورد قبول و دعاهايتان در آن مستجاب است. پس از خدا با نيت‌هاي راستين و دل‌هاي پاك بخواهيد كه در اين ماه توفيق روزه داري براي او، و تلاوت کتابش(قرآن) را به شما بدهد.

 

 

بدبخت كسي كه از آمرزش خدا در اين ماه محروم بماند!

 

 

 

با گرسنگي و تشنگي (به واسطه روزه) گرسنگي و تشنگي روز قيامت را به خاطر آوريد. بر فقيران و خانه نشستگان(مساكين) صدقه بدهيد.

 

 

بزرگان خود را گرامي بداريد و به کوچکتران خود محبت كنيد و به خويشان خود مهر بورزيد. زبان‌هاي خود را از آنچه نبايد گفت نگاه داريد و چشمان خود را بر حرام بپوشانيد و گوش‌هاي خود را از شنيدن ناشنيدني‌ها حفظ كنيد.

 

 

با يتيمان مردم محبت بورزيد تا بعد از شما به يتيمان شما محبت كنند. از گناهان خود به سوي خدا توبه كنيد. هنگام نماز دست‌هايتان را به دعا بلند كنيد‏؛ زيراكه وقت نماز بهترين وقت‌هاست. در اين اوقات خداوند با رحمت به بندگان خود نظر مي‌كند و هرگاه با او مناجات كنند‏‏ جوابشان مي‌دهد و هرگاه او را ندا دهند به آنان لبيك مي‌گويد و اگر او را بخوانند (دعايشان را) مستجاب مي‌كند.

 

 

پيامبرعظيم الشان اسلام در ادامه اين خطبه مي‌فرمايند:

 

 

اي مردم! جان‌هاي شما در گروي كارهاي شماست. پس جان خود را با طلب آمرزش (از بند) رها سازيد. پشت‌هاي شما از بار گناهان گران است؛ پس با طول دادن سجده‌ها آن‌ها را سبک کنيد و بدانيد كه خداوند به عزت و جلال خود قسم ياد كرده است كه نمازگزاران و سجده كنندگان در اين ماه را عذاب نكند و در روز قيامت آن‌ها را از آتش جهنم نترساند.

 

 

 

اي مردم! هر كه در اين ماه مومن روزه داري را افطار دهد ثواب آن برابر آزاد كردن برده و آمرزش گناهان گذشته خواهد بود.

 

 

بعضي از اصحاب گفتند كه ما توانائي افطار دادن را نداريم‏. پيامبر فرمودند: "از آتش جهنم، با افطار دادن ولو با نصفه‌اي از خرما و يا شربتي از آب دور بمانيد همانا اين پاداش كسي است كه بر بيشتر از اين توانائي نداشته باشد."

 

 

اي مردم! هر كه اخلاق خود را در اين ماه خوب كند، در روزي كه قدم‌ها بر صراط مي‌لغزد از آن به راحتي مي‌گذرد و هر كه كار خدمت گزار يا كنيز خود را سبك گرداند خدا در قيامت حساب او را راحت مي‌كند و هر كه در اين ماه شر خود را از مردم باز دارد خداوند در قيامت غضب خود را از او باز مي‌دارد.

 

 

 

هر که در اين ماه يتيمي را گرامي دارد خداوند او را در قيامت گرامي مي‌دارد و هر که با خويشاوندان خود ديدار کند (صله ارحام)، خداوند او را از اتصال به رحمت خود در قيامت منقطع نخواهد کرد. هر که در اين ماه سنتي را به پا دارد خداوند براي او برات دوري از آتش جهنم را مي‌نويسد. هر که در اين ماه نماز واجبي بخواند خداوند براي او ثواب هفتاد نماز(ماه‌هاي ديگر) را مي‌نويسد. هر که در اين ماه بر من صلوات بفرستد، خداوند ترازوي اعمالش را براي روزي که ترازوي اعمال سبک است سنگين مي‌گرداند و کسي که در اين ماه يک آيه از قرآن را بخواند ثواب کسي را دارد که در ماه‌هاي ديگر ختم قرآن کرده باشد.

 

 

 

 

اي مردم! همانا در اين ماه درهاي بهشت باز است؛ پس از خدا بخواهيد که آن‌ها را بر روي شما نبندد و درهاي جهنم در اين ماه بسته است پس از خدا بخواهيد که آن‌ها را بر روي شما باز نکند. شياطين در اين ماه در زنجيرند پس از خدا بخواهيد که آن‌ها را بر شما مسلط نگرداند.

 

 

على عليه السلام مى‌فرمايد: در اين حال از جا برخاسته و عرض کردم، اى پيامبر خدا! برترين اعمال در اين ماه چيست؟ حضرت فرمود: اى اباالحسن! برترين اعمال در اين ماه پرهيز از محرمات است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 259
بازدید ماه : 1926
بازدید کل : 149711
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content