پهپادی برای شکار طوفان: هفته گذشته ناسا پهپاد خود را برای نبرد پیش رو علیه درک و پیش‌بینی طوفان‌های مرگبار استوایی به پرواز در آورد. هدف این پهپاد مطالعه مرکز طوفان نادین بود که به مدت یک هفته جزایر آیزور و اقیانوس آتلانتیک شمالی را در نوردید. بر خلاف هواپیماهای سرنشین‌دار متداول‌تر جوینده طوفان، گلوبال هاوک با یک موتور جت و طول بال‌هایی به درازای 35 متر می‌تواند به مدت 30 ساعت در آسمان باقی بماند و 17700 کیلومتر پرواز کند.
 
متن کامل در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

«مایا ناصر» جوان 35 ساله‌ و اهل لاذقه بود که در محله «حرف المسیفره» به دنیا آمد.

مایا مدتی در لبنان با دفتر سازمان ملل متحد همکاری می‌کرد و پس از آن برای آموزش زبان و درس راهی.....

 

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

ارسلان فتحی‌پور سیاست‌های یک و بام و دوهوای بانک مرکزی در تنظیم بازار سکه و ارز را موجب افزایش قیمت‌ها دانست و تصریح کرد: بانک مرکزی باید پاسخگوی این وضعیت بازار باشد چراکه مسئولیت بازار سکه و ارز....


متن کامل خبر در ادامه مطلب....



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
26 نماینده مجلس در این اعتراض خود، مواضع رئیس​جمهور در این باره را نامناسب و ناسازگار با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت است.
جلالی ، توکلی، جهانگیرزاده، نعمتی، نوری، مطهری، جلیلی، علیپور، بتکلیا، حسینی، اکبریان ، زمانیان، آقامحمدی ، عاشوری، آرامی، زارع، سلطانی، منصوری، حسینی، ندیمی ، موسوی لارستانی ، نکو، سبحانی نیا، نقوی حسینی، علوی، بیاتیان، نمایندگان شاهرود، تهران، ارومیه، اسدآباد، بستان آباد ، مسجدسلیمان، لالی، ماکو، چالدران، عاشوریان، قائم شهر، کرج، شهرکرد، خرم آباد، بندرعباس، آباده، بروجن، لنجان، زابل و زهک، لاهیجان، فلاورجان، رباط کریم، نیشابور ، ورامین، بیجار و سنندج تذکر دهندگان به رئیس جمهور بودند.
گفتنی است مبنای تذکر نمایندگان، اظهارات محمود احمدی​نژاد در دیدار با جمعی از نخبگان آمریکایی بود که طی آن گفته بود: ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم. {متن کامل سخنان رئیس​جمهور را اینجا بخوانید}.





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


اداره کل رسانه های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ضمن عرض تسلیت و ابراز تاسف ، شهادت خبرنگار شهید مایا ناصر (خبرنگار شبکه پرس تی وی) و مجروح شدن حسین مرتضی (رییس دفتر شبکه پرس تی وی و العالم ) در سوریه را که مغایر با آزادی بیان در سراسر جهان است ، محکوم می نماید.

امید است که سایر اصحاب رسانه در در صفوف مقدم جنگ نرم ، جهاد تمام عیار خود را از طریق آگاه سازی افکار عمومی و نشان دادن راه های مقابله با توطئه های نظام سلطه به منصه ظهور رسانند.





ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

روند معاملات دلار امروز با نوسان همراه شد. قیمت هر دلار آمریکا در بازار تهران که معاملات خود را با 2545 تومان آغاز کرده بود تا 2650 تومان افزایش پیدا کرده و در نهایت در پایان معاملات به 2620 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با اوج قیمت های دلار در روز سه شنبه 35 تومان کاهش نشان می دهد. البته در ساعات پایان روز گذشته دلار با 2545 تومان نیز مورد معامله قرار گرفت و امروزهم مبادلات با همین قیمت ها آغاز شد.

قابل ذکر است در معاملات امروز قیمت یورو 5 تومان کاهش پیدا کرده  و به 3415 تومان رسید. پوند تغییر نکرده و با قیمت 4260 تومان مورد مبادله قرار گرفت و درهم امارات هم با 5 تومان کاهش به 715 تومان رسید.

همچنین امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی 26 هزار تومان کاهش داشته  و به 1042000 تومان رسید. نیم سکه با 13هزار تومان کاهش به 522هزار تومان و هر ربع سکه با 4 هزار تومان کاهش به 262 هزار تومان رسید.

 

نوع ارز و سکه(قیمت:تومان)

 

قیمت بعداز ظهر سه شنبه

 

آخرین قیمت چهارشنبه

 

تغییر قیمت 

 

دلار آمریکا

 

2655

 

2620

 

-35

 

یورو

 

3420

 

3415

 

-5

 

پوند

 

4260

 

4260

 

0

 

درهم امارات

 

720

 

715

 

-5

 

تمام سکه طرح قدیم

 

1068000

 

1042000

 

-26000

 

تمام سکه طرح جدید

 

1068000

 

1042000

 

-26000

 

نیم سکه

 

535000

 

522000

 

-13000

 

ربع سکه

 

266000

 

262000

 

-4000






ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

قیمت انواع ارز امروز در اتاق مبادلات ارزی با افزایش مواجه بود؛ به نحوی که قیمت هر دلار آمریکا که روز گذشته در این اتاق به قیمت 23 هزار و 622 ریال مبادله شد، امروز با اعلام رسمی بانک مرکزی به 23 هزار و 860 ریال رسید.

همچنین قیمت هر یورو که روز گذشته به نرخ 30 هزار و 559 ریال مبادله شد، امروز به 30 هزار و 714 ریال رسید که تقریبا 155 ریال افزایش را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر درهم امروز در اتاق مبادلات، 6 هزار و 496 ریال، لیر ترکیه 13 هزار و 304 ریال، روبل 765 ریال، روپیه 445 ریال، یوان 3 هزار و 783 ریال بوده است.

همچنین هر ین ژاپن به قیمت 307 ریال و هر وون کره 21 ریال مبادله شد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

کي از مزاياي برخورداري از بيمه تامين اجتماعي اين است که فرد اگر زماني شغلش را از دست بدهد مي‌تواند براي مدتي هرچند کم از کمک هزينه‌اي که به عنوان بيمه بيکاري در اختيار او قرار مي‌گيرد، استفاده کند.

يکي از دل مشغولي‌هاي بسياري از کساني که به هر دليلي شغل خود را از دست داده‌اند يا در آستانه از دست دادن آن قرار دارند، در کنار چگونگي پيدا کردن شغل جديد و تامين هزينه‌هاي زندگي و... راه و روش بهره گرفتن از بيمه بيکاري است.

آشنايي با قانون استفاده از بيمه بيکاري براي کساني که اطمينان چنداني به آينده شغلي خود ندارند يک ضرورت است، سازمان تامين اجتماعي اخيرا اصلاحاتي روي اين قانون داشته است.....

متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


آن طور که خبر می‌رسد، خودروسازان داخلی لیست پیشنهادی قیمت‌های جدید خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده و منتظر پاسخ نهایی کمیته قیمت‌گذاری این سازمان هستند. به گفته منابع آگاه.....


متن کامل خبر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: افزایش قیمت خودرو تا مرز۱۰میلیون+جدول,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

اعلام وجود سامانه پدافند هوایی رعد و بخشی از مشخصات عملکردی آن توسط فرمانده کل سپاه و سپس حضور آن در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه سال جاری بار دیگر نامشخص بودن عمق توان پدافند هوایی ایران را اثبات کرد.

 

یکی از پرکاربردترین سامانه های دفاع هوایی در دنیا، سامانه های میانبرد و ارتفاع متوسط هستند. این گستردگی استفاده به دلایل مختلفی پدید آمده از جمله بیشتر بودن تعداد تهدیدات عمل کننده در این لایه و ایجاد بازدارندگی جغرافیایی مناسب و مقرون به صرفه با توجه به برد موشک های مورد استفاده.

 

در بین این سامانه ها انواع متحرک آنها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند زیرا استقرار در یک منطقه و برچیدن و جابجایی آنها بسیار سریع انجام شده و ضمن برقراری حفاظت بهتر از خود سامانه با جابجا کردن آتشبار، امکان پوشش مناطق مختلف در صورت نیاز با این عمل فراهم می شود.

 

در کشورمان ایران سامانه های میانبرد پدافند هوایی موشکی «هاوک» و «استاندارد» پیش از انقلاب و سامانه های «اچ-کیو-2/صیاد-1»، «سام-6» و «مرصاد» و پس از انقلاب به خدمت گرفته شده که در جدول زیر مشخصات کلی آنها آورده شده است.

 


 

بجز صیاد-1 و مرصاد بقیه سامانه ها ساخت خارج هستند. صیاد-1 در واقع نوع بومی.....


متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید....



ادامه مطلب...


تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب: نه شرقی نه غربی؛ فقط «رعد ایرانی» + عكس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 250
بازدید کل : 147783
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content