به گزارش  ايسنا ، توليد صداي كمتر، كاهش ميزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاك چالش جدي محققان در طراحي جت هاي مسافربري است و ناسا از مهندسان هوافضا و محققان بين المللي درخواست همياري كرده است.

شركت هاي لاكهيد مارتين و بوئينگ طرح‌هايي براي غلبه بر مشكل آلودگي صوتي، محيط زيستي و مصرف سوخت جت هاي مسافربري ارائه كرده‌اند:

جت مافوق صوت SUPERSONIC GREEN MACHINE

عمر «كنكورد» بعنوان آخرين جت مافوق صوت جهان بدليل آلودگي صوتي، مصرف سوخت بالا و ناكارآمدي در نوامبر 2003 به پايان رسيد، اما محققان شركت لاكهيد مارتين اميدوارند با حذف اين معايب، هواپيماي سبز مافوق صوت تا سال 2030 وارد خطوط هوايي جهان شود.

با استفاده از موتورهاي چرخه متغير ميزان كارآيي جت مافوق صوت افزايش يافته و خلبان مي تواند در هنگام بلند شدن و فرود با تغيير سوئيچ هواپيما را به حالت موتور توربوفن معمولي تبديل كند. سيستم احتراقي بكار رفته در موتور نيز ميزان آلودگي اكسيد نيتروژن را تا 75 درصد كاهش مي دهد.

جت Box Wing

بوئينگ 747 در هر مايل دريايي پنج گالن سوخت مصرف مي كند و محققان بدنبال يافتن راه جديدي براي كاهش مصرف سوخت بدون ايجاد تغييرات اساسي در ساختار فعلي هواپيما هستند. اين هواپيما نيز توسط محققان شركت لاكهيد مارتين طراحي شده است كه طبق پيش بيني تا سال 2025 وارد خطوط هوايي جهان مي شود.

 

جت Box Wing

 

با استفاده از مواد سبكي كه در طراحي جت هاي جنگنده F-22 و F-35 بكار رفته اند، پيكربندي بال طراحي شد كه مي تواند نسبت L\D ratio‌ را تا 16 درصد كاهش داده و امكان پرواز طولاني تر با سوخت كمتر را فراهم كند.

همچنين به جاي استفاده از موتورهاي توربوفن متداول از دو موتور توربوفن ultrahigh-bypass استفاده مي شود كه با دارا بودن فن هايي بزرگتر كاركرد موتور را تا 22 درصد بهبود مي بخشد. بال هاي اضافي امكان پرواز شيب دار با قدرت كمتر موتور را فراهم مي كند.

جت SUGAR VOLT

بهترين راهكار براي صرفه جويي در مصرف سوخت جت، خاموش كردن موتور است و براي اين كار بايد جايگزيني مانند موتور الكتريكي در نظر گرفته شود. محققان شركت بوئينگ در طراحي جت SUGAR VOLT قصد دارند از سيستم نيروي محركه هيبريدي استفاده كنند.

 

جت SUGAR VOLT

 

هواپيمايي در ابعاد 737 مي تواند در هنگام بلند شدن بطور همزمان از سوخت جت و باتري استفاده كند، اما در ارتفاع مي توان سيستم را در حالت تمام الكتريكي تنظيم كرد. در اين حالت كارآيي موتور 55 درصد افزايش مي يابد و ميزان خروجي دي اكسيد كربن و اكسيد نيتروژن نيز به ترتيب 60 و 80 درصد كاهش مي يابند.




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:جت‌هاي آينده چه ويژگي‌هايي دارند؟ ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

به گزارش  ايسنا حدود 70 درصد سطح زمين را آب فرا گرفته اما ضخامت آن بسيار كم است و تمام درياها، رودخانه‌ها و درياچه‌هاي زيرزميني در حجمي به اندازه يك تاول در مقايسه با مقياس زمين جاي خواهند گرفت.

اقيانوسها حجمي در حدود 96.5 درصد از آبهاي زمين را به شكل آب شور در بر گرفته‌اند. اما آب مورد مصرف انسان و ديگر موجودات از شكلهاي ديگر آب شيرين مانند ابر و بخار آب، آب درياچه‌ها و رودخانه‌ها، يخ‌پهنه‌ها و يخ‌رودها و آبهاي زيرزميني تامين مي‌شود.

در گزارش منتشر شده از سازمان زمين‌شناسي آمريكا آمده است: در ميان آبهاي موجود در زمين بايد بيشتر به منابع زيرزميني اهميت داده شود چرا كه نقش مهمي در حيات روي كره ايفا مي‌كند.




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:تصويري ديدني از تاول چهره زمين! ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


 

به گزارش ايسنا بهاي معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه ژوئن در بازار كامكس نيويورك، 10.30 دلار (0.6 درصد) كاهش يافت و به 1594 دلار در هر اونس رسيد كه پايين‌ترين قيمت نهايي از 30 دسامبر بود.

كاهش بهاي طلا همگام با تغييرات بازارهاي ارزي صورت مي گيرد كه در آنها ارزش يورو در واكنش به تحولات اخير منطقه يورو در برابر دلار آمريكا كاهش يافته است. شاخص آي.سي.اي كه تغيير ارزش دلار را در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ دنبال مي كند، روز چهارشنبه به بالاترين سطح از اواسط ماه مارس رسيد. افزايش ارزش دلار، طلا را براي آن دسته از خريداراني كه از ارزهاي ديگر مانند يورو استفاده مي‌كنند، گرانتر مي‌كند و تقاضا را براي اين فلز گرانبها كاهش مي‌دهد. طلا و دلار معمولا رابطه معكوس داشته و سرمايه‌گذاران در زمان كاهش ارزش دلار، براي حفاظت از سرمايه‌شان در برابر تورم، به طلا روي مي‌آورند.

معاملات نقره در بازار كامكس پس از سقوط به 28.615 دلار در هر اونس كه پايين‌ترين قيمت از نهم ژانويه بود، براي تحويل در ماه ژوييه با 0.7 درصد كاهش بها به 29.241 دلار در هر اونس رسيد.

اما در بازار بورس كالاي نيويورك معاملات پالاديوم براي تحويل در ماه ژوئن 1.5 درصد كاهش بها يافت و به 613.65 دلار در هر اونس رسيد. بهاي معاملات پلاتين براي تحويل در ماه ژوييه با 0.6 درصد كاهش به 1499 دلار در هر اونس رسيد




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:سقوط قيمت جهاني طلا به پايين 1600 دلار,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش مشرق به نقل از آر تی، یک فروند هواپیمای مسافربری سوپر جت 100 ساخت شرکت سوخوی روسیه در حال در حال انجام یک پرواز نمایشی در اطراف شهر جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی بود که از صفحه رادار محو شد.



این هواپیما که اولین محصول این شرکت روسی در زمینه هواپیماهای مسافربری است در حالی که حامل 44 نفر مسافر بود دچار سانحه شده است. 8 نفر از مسافران روسی و 36 نفر از شهروندان سایر کشورها و بیشتر نمایندگان تعدادی از خطوط هوایی بودند. این هواپیما قبل از ورود به اندونزی در پاکستان، قزاقستان و میانمار به اجرای نمایش پرداخته بود و قرار بود تا پس از اندونزی به دو کشور لائوس و ویتنام نیز سفر کند.
هنوز از سرنوشت این هواپیما و سرنشینان آن اطلاعات بیشتری اعلام نشده است.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:اولین سانحه سوپر جت 100+عکس,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري رويترز؛ يك ماه پس از آنكه صاحب 87 ساله "مياو" او را به مركز حمايت از حيوانات خاص فرستاد. اين گربه 17 كيلويي بر اثر چاقي مفرط و همچنين برخي آزمايشات خاصي كه توسط اين مركز بر روي او انجام مي شد، درگذشت.

"مياو" با 17 كيلوگرم وزن و 2 سال سن، سنگين ترين گربه جهان بود كه ركورد گينس را بدست آورده بود.

به گفته مسئولان اين مركز؛ "مياو" كه صرفا براي كاهش وزن به اين مركز فرستاده شده بود، در برابر برخي از آزمايشات خاص لاغري دوام نياورد.

از سوي ديگر؛ دوري او از صاحبش، ديگر عامل مرگ اين گربه چاق عنوان شده است./ا




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:چاقترين گربه جهان مُرد + عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

طولانی تونل قطار جهان سال 2016 افتتاح خواهد شد.

به گزارش تابناك این تونل  از رشته کوه های آلپ عبور خواهد کرد و شامل دو تونل موازی است هر کدام به طول 57 کیلومتر.

حفاری آخرین صخره باقیمانده از تونل «گات هارد» كه در حضور وزیر حمل و نقل سوییس و همچنین شادی كاركنان و كارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقیم از طریق تلویزیون سوییس برای تمامی كشورهای اروپایی پخش شد.

دولت سوییس برای تكمیل این تونل بالغ بر 3/ 10 میلیارد دلار هزینه كرده است و پیش بینی شده است كه پس از راه اندازی روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد كنند.

رویترز از مراحل ساخت این تونل گزارشی تصویری تهیه کرده است که ملاحظه می کنید:











































تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:حفر طولانی‌ترین تونل جهان پایان یافت +عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فاتب، سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مرحله تازه‌ای از طرح امنیت اخلاقی و محله محور، از برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف در زمینه عرضه پوشاک نامتعارف، تالارها، قهوه‌خانه‌ها و آتلیه‌های غیرمجاز در شهر تهران، خبر داد.

وی گفت: در طرح مذکور تاکنون 3 هزار واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته‌ که به تعدادی از آنها تذکر و حدود 60 واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور و امنیت اخلاقی و بنابر درخواست شهروندان تهرانی این طرح آغاز شده است. در این عملیات براساس گزارش‌های به دست آمده واحدهایی که مورد بررسی قرار گرفتند اکثرا از نظر وضعیت در شرایط مناسب و خوبی قرار داشتند این در شرایطی است که بیش از 60 فروشگاه و مغازه که دارای تخلف بوده‌اند پلمپ شد.

رئیس پلیس پایتخت در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به کاهش روند عرضه محصولات و البسه‌ نامتعارف توسط فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: از همکاری و تعامل اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی پوشاک، تالارها،قهوه‌خانه‌ها و آتلیه‌های عکاسی تشکر می‌کنم چرا که در راستای کاهش تخلف صنوف، با پلیس تهران بزرگ همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

ساجدی‌نیا، اظهار داشت: مباحث و موضوعات مطروحه در این طرح، شامل آتلیه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، تالارهای غیرمجاز و واحدهای صنفی عرضه‌کننده پوشاک نامتعارف است که خوشبختانه با اقدامات پلیس تهران بزرگ فعالیت واحدهای غیرمجاز نسبت به گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به استمرار طرح مذکور در روزهای آتی و معرفی متخلفان به مرجع قضایی، گفت: وظیفه پلیس حفاظت و حمایت از شهروندان است و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فعالیت‌ پلیس برخورد با مجرم و جرم است و خوشبختانه احکام صادره قضایی در این خصوص بسیار مناسب و تأثیرگذار بوده است.

 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ دکتر پرویز طوسی درحاشیه کنگره درجمع خبرنگاران با اشاره به تحقیقات در حوزه پوست در دانشگاه ها افزود: این پوست مصنوعی هم اکنون برای برخی از بیماران استفاده شده است .
وی گفت : در کشور، شبکه تحقیقاتی مرتبط با مطالعات برای جلوگیری از تحقیقات تکراری نداریم ولی سعی بر این است که از تحقیقات تکراری پرهیز شود .
رئیس دوازدهمین کنگره انجمن متخصصان پوست ایران در ادامه با انتقاد از دخالت افراد غیر متخصص در حوزه پوست افزود: این تحقیقات ممکن است عوارض جبران ناپذیری از جمله عفونت و اسکار بر جا داشته باشد .
دکتر طوسی گفت : کسب درامد ،مهمترین عامل دخالت افراد غیر متخصص در این خصوص است به طوری که به علت نداشتن درآمد کافی از حرفه خود با بهره گیری از تبلیغات زیباسازی غیر واقعی اقدام به کارهای زیبایی می کنند که نظام پزشکی باید با نظارت های دقیق حیطه فعالیت پزشکان را مشخص کند .
وی درخصوص هزینه درمان بیماری های پوست در کشور افزود: هزینه درمان کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته پایین تر وکیفیت درمان ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته مناسب است به طوری که بیمارانی از کشورهای خارجی حتی پیشرفته، برای درمان به کشور ما مراجعه می کنند .




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:تهیه پوست مصنوعی برای بیماران دچار سوختگی ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:مهر مادری +عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

به گزارش باشگاه خبرنگاران در حال حاضر 20 درصد از كارتن خواب ها و بی خانمان های استان ساسكس در جنوب انگلیس نظامیان سابق هستند.

این نشریه افزود: حداقل 15 نفر از بی خانمان هایی كه در خیابان های شهر برایتون زندگی می كنند، قبلا در نیروهای مسلح انگلیس و در مناطق جنگی خدمت كرده اند.

به نوشته آرگوس، تعداد نظامیان سابق بی خانمان در كل منطقه ساسكس 50 نفر است ولی احتمال می رود كه این تعداد بسیار بیشتر باشد، چرا كه بسیاری از این افراد مایل نیستند گذشته نظامی خود را فاش كنند.

پلیس منطقه ساسكس بدون تایید آمارهای ارائه شده از سوی این نشریه، اعلام كرد كه تعدادی از افرادی كه در خیابان های منطقه ساسكس زندگی می كنند، در گفت و گو با پلیس تایید كرده اند كه قبلا در ارتش خدمت می كرده اند.

"ریچارد سیجز" از افسران پلیس شهر برایتون در مصاحبه با نشریه آرگوس گفت: من یكی از بی خانمان ها را می شناسم كه در جنگ فالكلند در سال 1982 حضور داشته و قایق وی در جریان آن جنگ غرق شده بود.تعداد دیگری از این بی خانمان ها نیز اخیرا از جنگ عراق و افغانستان بازگشته اند.

وی افزود: بسیاری از این نظامیان خواستار بازگشت به زندگی عادی هستند ولی متاسفانه توانایی های لازم را در این زمینه ندارند و این وظیفه ما است كه این مردان شجاع را هرچه سریعتر به زندگی عادی هدایت كنیم.

به نوشته نشریه آرگوس برخی از نظامیان سابق كه هم اكنون در خیابان های منطقه ساسكس زندگی می كنند سال ها در لباس نظامی در ایرلند شمالی، فالكلند، عراق و افغانستان خدمت كرده اند.

"نیك زاور" یكی از چتربازان سابق ارتش انگلیس كه در ایرلند شمالی و فالكلند جنگیده است، گفت: بی خانمانی سربازان سابق یك میراث غم انگیز است.

وی كه 18 سال در ارتش انگلیس خدمت كرده، پس از خروج از ارتش مدتی را بی خانمان بوده و در خیابان ها زندگی می كرده است ولی اكنون یك بنیاد خیریه برای كمك به كهنه سربازان تشكیل داده است.

این نظامی سابق افزود: ما نباید اجازه بدهیم كسانی كه به كشور و ملكه خدمت كرده اند پس از خروج از ارتش در خیابان ها آواره شوند، ما وظیفه داریم برای بازگشت آنان به یك زندگی آبرومند و عادی كمك كنیم.

وی در عین حال اظهاداشت: متاسفانه تعداد این افراد در حال افزایش است و بودجه وزارت دفاع نیز برای رسیدگی به مشكلات نظامیانی كه از مناطق جنگی باز می گردند، كاهش یافته است.

رسانه های انگلیس پیشتر نیز گزارش هایی از مشكلات نظامیان سابق این كشور از جمله دچار شدن آنان به ناراحتی های روحی و روانی و پناه بردن به الكل و مواد مخدر منتشر كرده بودند.




تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:نظاميان سابق انگليس کارتن خواب شده اند ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 285
بازدید هفته : 1146
بازدید ماه : 1124
بازدید کل : 150905
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content