به گزارش نور نيوز  سارکوزي طي رقابت هاي انتخاباتي خود هم در سال 2007 و هم در سال جاري، از منابع غيرقانوني، هزينه هاي سنگين تبليغات خود را تامين کرده است.

وي در مبارزات انتخاباتي خود در دوره اول (سال 2007) کمک هاي مالي فراواني از ليليان بتنکورت، ثروتمندترين زن فرانسه دريافت کرده و وعده جبران آنها را در صورت پيروزي به او داده است.

همچنين؛ اسنادي در کاخ اليزه وجود دارد که نشان مي دهد سارکوزي هداياي نقدي بيشماري از ميلياردرهاي فرانسه به ازاي اجراي برخي اقدامات کشوري در راستاي تامين منافع داخلي و خارجي آنان دريافت کرده است.

گرچه سارکوزي، بنتکورت و ديگر ثروتمندان رشوه دهنده به سارکوزي، اينگونه اقدامات خود را انکار مي کنند، اما اسناد و مدارک مستندي براي اثبات آنها و ارائه در دادگاهها وجود دارد




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:سارکوزي محاکمه مي شود ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش باشگاه خبرنگاران  ، همزمان با نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه ، سامانه متمرکز بازار سرمايه در بانک ملت با حضور رئيس سازمان بورس راه اندازي شد. 
صالح آبادي در اين مراسم با اشاره به گستردگي شعب بانک ملت در سراسر کشور اعلام کرد : سامانه متمرکز بازار سرمايه، دسترسي مردم به بازار را افزايش خواهد داد. 
رئيس سازمان بورس با تاکيد بر لزوم آموزش دقيق کارکنان شعب در زمينه کار با سامانه متمرکز بازار سرمايه و راهنمايي هرچه بهتر مردم و سرمايه گذاران گفت : با افزايش استفاده از اين سامانه ، بي ترديد شاهد افزايش تعداد معاملات سهام و اوراق بهادار در سطح کشور خواهيم بود. 
صالح آبادي با بيان اين که خريد و فروش اوراق حق تقدم مسکن پيش از اين در يکي از بانک هاي کشور عملياتي شده بود ، تاکيد کرد: خريد و فروش تمامي انواع سهام و اوراق بهادار ، امکاني است که نخستين بار در سيستم بانکي و در بانک ملت فراهم شده است. 
احراز هويت و پذيرش مشتريان، دريافت کد بورس، ثبت و ارسال سفارش هاي خريد يا فروش انواع اوراق بهادار، ارائه نام کاربري ورود به سامانه معاملات آنلاين سهام شرکت هاي کارگزاري، ارائه صورت وضعيت معاملات انجام شده و اتصال به سامانه مديريت سفارش(OMS) چندين شرکت کارگزاري از قابليت هاي سامانه متمرکز بازار سرمايه بانک ملت است.
اداره کل حراست بانک ملت نيز با هدف پاسخگويي هرچه بيشتر به مشتريان، سامانه ارتباط مردمي را راه اندازي کرده و آماده دريافت شکايت ها، انتقادها و پيشنهادهاي مردم و مشتريان است.
شهروندان مي توانند در تهران با شماره تلفن 1556 و در شهرستان ها از طريق شماره تلفن 82488-021 و انتخاب کليد 2، با سامانه ارتباط مردمي حراست بانک ملت تماس بگيرند.
نمابر 63921223-021 و پست الکترونيک herasat@bankmellat.ir نيز آماده دريافت شکايت ها، انتقادها و پيشنهادهاي مردمي به صورت کتبي و الکترونيک است.
ششمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه، به عنوان بزرگترين نمايشگاه صنعت مالي خاورميانه و يکي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي صنعت مالي در جهان از 19 تا 22 ارديبهشت با همکاري سازمان بورس و اوراق بهادار و با مشارکت ساير دست‌اندرکاران بازار سرمايه، بازار پول و بيمه کشور، در محل دائم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهـران برگزار مي‌شود و فردا پايان مي يابد




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:سامانه متمرکز بازار سرمايه ,ارزشمند است ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در ابتدا در خصوص موضوع به نحو دقیق از شکات تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که شرکتی کامپیوتری در خصوص فروش لپ تاپ، کامپیوتر و سیستم‌های رایانه‌ای به صورت اقساطی همراه با قرعه کشی و دریافت جایزه در اینترنت نموده بود، مبلغ يك مليون و هفتصد هزارریال نقداً به حساب شرکت واریز و سایر مدارک را به انضمام یک فقره چک به مبلغ چهارده ميليون ریال و يك فقره سفته به مبلغ بيست و پنج ميليون ریال را از طریق پست به نشانی شرکت ارسال نمودند. ولی متاسفانه پس از پیگیری‌های مکرر متوجه شدند که شرکت فوق از عده‌ی زیادی کلاهبرداری نموده است.
لذا کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های تخصصی و فنی متهم اصلی را شناسایی و دستگیر نمودند.
وی در ادامه افزود: تحقیقات درخصوص شناسایی سایر افرادی که اقدام به ثبت نام و واریز وجه به حساب متهم نموده‌اند، ادامه دارد و تاکنون 5 فقره کلاهبرداری شناسایی و مبالغ دریافتی مستردد گردید .
پلیس فتا هشدار داد: به هنگام خریدهای اینترنتی نسبت به صحت وب‌سایت مورد نظر توجه داشته باشید و هنگام خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نسبت به سابقه‌ی ارایه‌ی خدمات مطلوب ،جویا شوید و نیز به هنگام خرید آن‌لاین و در زمانیکه پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتماً آدرس صفحه‌ی درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:کشف 5 فقره کلاهبرداری اینترنتی ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

 




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:یک آزمون خواب آور+عكس ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

دختر 260 کیلویی که با کمکهای مالی کمیته امداد برای جراحی‌‌های میلیونی تحت حمایت قرار گرفته بود این روز‌ها با سرنوشت هولناکی دست و پنجه نرم می‌کند. با وجود این که قرار بود همه هزینه‌‌های درمان این دختر تنگستانی پرداخت شود وی در میانه راه دست خالی مانده و با مشکلات زیادی مواجه شده است چرا که خانواده‌اش توان مالی حل این مشکلات را ندارند و وی هر روز بیشتر از گذشته مورد هجمه مشکلات ریز و درشت قرار می‌گیرد.

3 سال پیش دستوری صادر شد تا با توجه به شرایط سخت این دختر 260 کیلویی همه هزینه‌‌های درمان این دختر جنوبی را کمیته امداد پرداخت کند. «سارا»تحت حمایت کمیته امداد در سال 87 به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد و عمل بای‌پس معده را انجام داد که همه هزینه‌‌های این عمل را کمیته امداد امام خمینی (ره) متقبل شد. پس از انجام این جراحی پزشکان به وی اعلام کردند که باید هر 6 ماه یکبار جراحی انجام دهد تا چربی‌‌ها و پوست اضافه‌ای که بعد از این عمل برایش مشکل ایجاد می‌کنند گرفته شوند.

اما متأسفانه کمیته امداد دیگر هزینه‌‌های درمانش را قبول نکرد و این دختر جوان که وضع مالی مناسبی نداشت مجبور شد هزینه 2 عمل بعدی را خودش پرداخت کند و از آنجا که دیگر توان مالی‌اش اجازه نمی‌داد درمان را نیمه کاره ر‌ها کرد. این در حالی بود که پس از انجام عمل جراحی بای‌پس معده این دختر 260 کیلویی 100 کیلوگرم از وزنش را از دست داد و به دنبال این با بیماری‌‌های خطرناک‌تر از چاقی روبه‌رو شد که هر روز بر درد جسمی و روحی‌اش اضافه می‌کردند و حل کردنشان نیاز به پول زیادی داشت.

سارا 29 سال دارد و از زمانی که یک کودک بیشتر نبود با بیماری هولناک چاقی درگیر بود، که یک بیماری‌ ارثی و خانوادگی است. 3 تن دیگر از اعضای خانواده سارا هم مانند وی با بیماری چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند اما هیچ کدام شرایط‌شان سخت نیست چرا که این دختر جوان پس از عمل بای‌پس کلی مشکل جدید پیدا کرده است. سارا با وجود همه این مشکلات هنوز هم ناامید نشده و به دنبال راهی برای خلاصی از مشکلات است.

این دختر جوان در حالی که به سختی راه می‌رود با کمک برادرش که در بیماری‌‌ها دست کمی از وی ندارد از پله‌‌های روزنامه بالا می‌آید و با روی خندان از دردهایش می‌نالد، از این که چند دقیقه طول می‌کشد تا نفسش جا بیاید عذرخواهی می‌کند و با ولع لیوان آبی که مادرش به دستش می‌دهد را سر می‌کشد و بعد از چند دقیقه با روی باز جواب سؤال‌هایمان را می‌دهد: 
 

چند سال داری؟ از چه سنی متوجه بیماری ات شدی؟ 
الان 29 سال دارم. این بیماری در خانواده ما ارثی است و 4 خواهر و برادر هستیم که بیماری چاقی داریم. پزشکان معتقدند این بیماری‌ ارثی است. البته همه ما زمانی که به دنیا آمدیم وزن طبیعی داشتیم اما بعد از گذشت 2 سال از تولد کم‌کم وزنمان زیاد شد. 
مشکل بقیه خواهر و برادرانت هم مانند شماست؟ 
یکی از برادرانم هم وزن ‌اکنون من است یعنی 160 کیلو وزن دارد. خواهر و برادر کوچکم هم مشکل چاقی دارند اما به اندازه ما حاد نیست. البته من به دلیل این که کم‌کاری تیروئید داشتم وزنم به 260 کیلو رسید چرا که به بیماری چاقی‌ام کمک کرد تا وزنم بیشتر شود. 
نخستین جراحیت رایگان بود؟ 
خانواده من وضع مالی مناسبی ندارند. پدرم مستخدم یک مدرسه بود با این حال زندگیمان را اداره می‌کرد. 3 سال پیش مشکلاتمان را به گوش مسئولان رساندیم و قرار شد تا همه هزینه‌‌های درمانم تا بهبود کامل توسط کمیته امداد پرداخت شود. 
این اتفاق افتاد؟ 
اولش بله، کمیته امداد همه هزینه‌‌های عمل اولم که بای پس معده بود ودر بیمارستان امام خمینی تهران انجام شد را پرداخت کرد اما بعد از این عمل زیر بار هیچ کدام از هزینه‌‌ها نرفت. در حالی که به گفته پزشکم باید هر 6 ماه یک بار جراحی انجام دهم که هزینه‌‌های زیادی دارد. ما هم با قرض و وام توانستیم هزینه 2 عمل را جور کنیم اما دیگر نتوانستیم. 
الان چه مشکلاتی به خاطر عمل نکردن برایتان پیش آمده است؟ 
از آنجایی که دکترم گفته بود هر 6 ماه یک بار باید عمل کنم تا پوست‌‌های اضافه که بعد از لاغری به وجود می‌آیند را بردارم و من دو عمل بیشتر انجام ندادم، این پوست‌‌ها و چربی همه زخم شده‌اند به طوری که حتی نمی‌توانم راه بروم، زخم پشتم هم مدت‌هاست بازمانده است. البته در کنار این، مشکلات دیگری مانند بیماری‌‌های کم‌خونی، پوکی استخوان، کم‌کاری تیروئید و ناراحتی‌‌های پوستی را هم دارم که هر کدام درمان‌های جداگانه دارند. 
فکر می‌کنید با چه مقدار پول مشکلاتتان حل می‌شود؟ 
واقعاً نمی‌دانم که چقدر هزینه می‌شود، هر بار که به تهران سفر می‌کنم باید 2 تا صندلی هواپیما بگیرم، همه جا باید با آژانس بروم و 2 همراه هم باید داشته باشم. این‌ها تازه بخشی از مشکلات هستند. برای هر چیزی باید 2 برابر خرج کنم از لباس گرفته تا دارو‌ها و غذا که کم آورده‌ایم. 
به کمیته امداد مراجعه کرده‌اید؟ 
بله، بار‌ها رفته‌ایم، اما دیگر هزینه‌‌ها را قبول نمی‌کنند، البته هر بار که به تهران سفر می‌کنیم در مسافرخانه کمیته امداد مستقر می‌شویم اما دیگر هزینه‌‌ها را قبول نمی‌کنند. 
چقدر درس خواندی؟ 
تا سیکل بیشتر نخواندم. 
خانه‌دارید؟ 
پدرم 2 سال پیش فوت کرد، یک خانه کلنگی داشت که خواهر و برادرانم وقتی وضع من و برادر کوچکم را دیدند خانه را به نام ما کردند. البته این خانه غیر قابل زندگی بود به همین خاطر 20 میلیون وام مسکن گرفتیم که درستش کنیم اما هم‌اکنون قسط‌‌های این وام را هم باید پس بدهیم که به مشکل برخورده‌ایم. 
مگر برادر کوچکت هم مریض است؟ 
بله، برادرم دیابت، کم‌خونی و یک نوع بیماری پوستی دارد، فقط پول یکی از پمادهایش 350 هزار تومان است. با این حالش خیلی به فکر من است و همه کارهایم را انجام می‌دهد. 
هزینه زندگیتان از کجا تأمین می‌شود؟ 
حقوق بازنشستگی پدرم است که نیمی از آن صرف دادن قسط‌‌ها می‌شود و بقیه‌اش صرف هزینه‌‌های زندگیمان. 2 برادرم که سالم هستند ازدواج کرده‌اند و به سراغ زندگیشان رفته‌اند، اما 2 خواهر و برادر به همراه مادرمان در خانه هستیم. این پول به سختی کفاف هزینه‌‌های خورد و خوراکمان را می‌دهد چه برسد به این که بتوانیم پول دارو و درمان را بدهیم




تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:نغمه‌‌های غم دختر ۲۶۰ کیلویی ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 
تظاهرات هواداران حزب کمونیست در مسکو

حزب کمونیست



مصاحبه اوباما با برنامه "صبح بخیر آمریکا" شبکه ای بی سی از اتاق جلسات کابینه در کاخ سفید

اوباما



کفش های جالب گارد احترام ملکه انگلیس در مراسم سخنرانی ملکه در آغاز سال قانونگزاری در میان نمایندگان پارلمان بریتانیا

گارد احترام ملکه انگلیس

گارد احترام ملکه انگلیس



رژه ارتش روسیه در مراسم شصت و هفتمین سالگرد پیروزی شوروی بر آلمان نازی در میدان سرخ مسکو

ارتش روسیه

ارتش روسیه



کمبود ماهی سبب تلف شدن هزاران پلیکان در سواحل پرو شده است

پلیکان



یک خانواده آواره کنگویی

خانواده آواره کنگویی



تلاش بازیکن تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز برای ممانعت از اوت شدن توپ

لس آنجلس لیکرز



جشن سالانه برداشت محصول برنج در پنوم پن کامبوج

کامبوج



روزنامه نگاران مصری با دهانی بسته و سرهای تراشیده به نشانه اعتراض به دستگیری روزنامه نگاران در مقابل سندیکای روزنامه نگاران در قاهره دست به تجمع زده اند

روزنامه نگاران مصری



پیرزن هندی در گرمای ظهر دهلی مشغول نوشیدن آب است

پیرزن هندی



ماهیگیران پاکستانی مشغول بیرون کشیدن تورهای خود ازدریا در ساحل کراچی 

ماهیگیران پاکستانی



بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح






تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:دیدنی های امروز ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش مشرق شرکتهای آمریکایی از زمان ورود رایانه به زندگی بشر به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این حوزه مشغول به فعالیت بوده‌اند. اگر چه کشورهای زیادی در بخش فن‌آوری رایانه‌ای مشغول به فعالیت بوده و هر روز خبر پیشرفتهای جدیدی در این حوزه از سراسر دنیا به گوش می‌رسد، اما با این حال نمی‌توان منکر قدرت و سلطه شرکتهای بزرگ آمریکایی شد. یکی از این شرکتها که به نوعی نماد غرور آمریکایی در عرصه فن‌آوری رایانه‌ای به شمار می‌رود شرکت اینتل است. در این گزارش به بررسی برخی از مسائل پشت پرده این شرکت و موضوعاتی می‌پردازیم که ممکن است تا کنون پوشش رسانه‌ای زیادی پیدا نکرده باشد ولی در عین حال در برخی موارد پرده از ماهیت این نوع شرکتها برمی‌دارد.

لوگوی شرکت اینتل


 

شرت اینتل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که به تولید چیپ‌های نیمه هادی (نیمه رسانا) مشغول است. دفتر مرکزی این شرکت در سانتا کلارا در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده واقع شده است.[1] این شرکت که به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده چیپ‌های رایانه‌ای در دنیا شناخته می‌شود بر اساس ارزیابی موسسه اینتربرند در سال 2011 با داشتن سهامی به 217/35 میلیون دلار و 10% افزایش نسبت به سال قبل از آن به عنوان هفتمین برند برتر دنیا شناخته شد.[2]


دفتر مرکزی اینتل در سانتا کلارا ایالت کالیفرنیا


ریاست این شرکت در حال حاضر به عهده پاول اوتولینی(Paul Otellini) است و با داشتن 100 هزار کارمند در بیش از 60 کشور دنیا در صدد حفظ موقعیت خود است. اینتل در سال 1968 توسط سه نفر با نامهای Gordon E. Moore،Robert Noyce و Arthur Rock با سرمایه اولیه دو و نیم میلیون دلار تاسیس شد.[3] در ابتدا مور و نویس قصد داشتند که نام Moore Noyce را برای شرکت انتخاب کنند که به دلیل نا مناسب بودن آن برای صنایع الکترونیک از آن منصرف شده و در نهایت Integrated Electronic با نام اختصاری Intel را برای آن برگزیدند.[4]

 


یکی از کارخانجات تولید ریز پردازنده اینتل در کاستاریکا


این شرکت شناخته شدن برند خود در دنیا را تا اندازه زیادی مدیون تلاشهای مدیر بازاریابی خود ، دنیس کارتر (Dennis Carter) است که از سال 1991 تلاش خود در این زمینه را اغاز نمود.[5] لوگوی شرکت اینتل پس از سال 2005 تغییر یافت و شکلی به خود گرفت که افراد در حال حاضر اینتل را با آن می‌شناسند.


 


 


لوگوی اینتل از سال 1968 تا 2005


 



 

در سال 2007 شرکت اینتل برای تبلیغ پردازنده های دو هسته‌ای خود اقدام به چاپ نوعی تبلیغ کرد که که در آن چندین دونده سیاه پوست در دفتر کار مقابل یک فرد سفید پوست مجبور به تعظیم شده بودند. بنا به اعترافات نانسی باگات، نایب رئیس بخش بازاریابی اینتل، این نوع تبلیغ از دید افکار عمومی توهین آمیز و افراطی تلقی شده بود[6] و شرکت مجبور شد که از طریق بسیاری از مدیران و مقامات ارشد خود در رسانه های جمعی عذر خواهی کند.[7]

 

 


کسب سود به بهای قربانی کردن انسان و محیط زیست

در سال 2003 تنها از یکی از دستگاه های تصفیه گاز شرکت اینتل حدود 1.4 تن گاز تترا کلرید کربن منتشر شد. این در حالی است که این شرکت دارای تعداد زیادی از این دستگاه ها است و در عین ناباوری این شرکت در گزارشی این موضوع را انکار کرد.[8] یکی از کارخانجات این شرکت در منطقه ریو رانکو (Rio Rancho) نیو مکزیکو و در ارتفاعی بالا تاسیس شده است. موقعیت این کارخانه موجب شده که گازهای شیمیایی متصاعد شده از آن که سنگینتر از هوا هستند چاه‌های آب روستای نزدیک به این کارخانه را آلوده کند. بر اساس گزارشات انتشار این مواد شیمیایی تاثیرات زیانباری را بر روی انسان و حیوانات منطقه بر جای گذاشته است.


 

شرکت اینتل در منطقه ریو رانکو



 

بر اساس تحقیقات کاهش تعداد حیوانات در این منطقه ناشی از بالا بودن سطح ایزومرهای تولوئن (Toluene)، هگزان (Hexane)، اتیل بنزن (Ethylbenzene) و زیلین (Xylene) بوده است.[9] اینتل در پاسخ به این اعتراضات درخواست نصب چندین دستگاه تصفیه کننده در اطراف کارخانه را داد. در ابتدا تصور بر این بود که هدف از این کار کاهش عوارض ناشی از این گازهای سمی است، اما بعدها مشخص شد که این شرکت قصد تولید چندین کارخانه دیگر در آن منطقه را داشته و برای کاهش اعتراضات عمومی این پیشنهاد را ارائه داده است.


 


 

معترضان در حال سازماندهی یک گردهمایی مقابل کارخانه اینتل در ریو رانکو


 

 

اینتل و نقض حقوق کاربران

در سال 1994 مهندسان اینتل پی به وجود ایرادی در میکروپروسسورهای پنتیوم بردند، اما از آنجا که شناسایی این نقیصه کار چندان آسانی نبود، اینتل این موضوع را رسانه ای نکرد و همچنان به تولید این میکروپروسسور ادامه داد. البته 4 ماه بعد اینتل به ظاهر متوجه این موضوع شد و این موضوع را به اطلاع رساند. اما واقعیت این بود که توماس نایسلی (Thomas Nicely) استاد ریاضی دانشکده لینچبورگ در کالیفرنیا خود پیش از این متوجه این ایراد شده بود و چندین مرتبه این موضوع را به اطلاع شرکت اینتل رسانده بود. اما از آنجا که جوابی در اینخصوص دریافت نکرده بود و شرکت همچنان به تولید این محصول ادامه می‌داد، لینچ به افشای این موضوع از طریق اینترنت پرداخت و سرانجام توجه رسانه‌های جمعی از جمله روزنامه نیویورک تایمز را نیز به خود جلب کرد. بدین ترتیب شرکت مجبور به رسانه‌ای کردن این موضوع و قبول ضرر مالی بالایی شد. 


 


 

میکروپروسسورهای معیوب اینتل که توماس وایسلی از آن پرده برداشت


 

چالش بعدی شرکت در این حوزه مربوط به سال 1999 بود. در این سال شرکت اقدام به تولید پردازنده‌ای کرد که مشخص شد دارای شماره سریال منحصر به فردی است که امکان ردیابی کاربران آنها را فراهم می‌سازد. پس از اعتراض وکلای مدافع عمومی به این موضوع، اینتل با توجه به سوء سابقه قبلی در سال 1994 به سرعت این قابلیت پردازنده را از کار انداخت تا بیش از این توجه افکار عمومی به این موضوع جلب نشود.[10]

 

 



سیاست اینتل در اخراج کارکنان بالای 40 سال

 

یکی دیگر از مواردی که اینتل با ان روبرو است مربوط به سیاستهای این شرکت در قبال کارکنان خود است. بر اساس ادعای چندین تن از کارکنان سابق این شرکت اکثر اخراجهایی که در اینتل صورت می‌گیرد مربوط به کارکنانی است که دارای سن بالای 40 سال هستند.[11] حتی گروهی با نام Face Intel (کارکنان کنونی و سابق اینتل) برای مبارزه با این موضوع شکل گرفته است. 


 


لوگوی گروه Face Intel

 


به اعتقاد این گروه 90% اخراجهای این شرکت نصیب افرادی می‌شود که دارای سن بالای 40 سال هستند. مجله Upside به بررسی این موضوع پرداخت و از اینتل خواست تا اطلاعات سنی مربوط به استخدام و یا اخراج افراد را در اختیار این مجله قرار دهد، [12]اما اینتل از این موضوع امتناع کرد و در عین حال اعلام کرد که سن و سال نقشی در سیاستهای استخدامی این شرکت ندارد![13] موسس گروه Face Intel فردی با نام کن حمیدی (Ken Hamidi) است که در 1995 در سن 47 سالگی از شرکت اخراج شد. حمیدی بر اساس رای دادگاه در سال 1999 از استفاده از سامانه پیام الکترونیکی اینتل محروم شد. گویا وی از این سیستم برای انتقاد از اینتل و اطلاع‌رسانی به کارکنان شرکت استفاده می‌کرد.[14]

 



کن حمیدی که به افشای نقض حقوق کارکنان اینتل پرداخت

 

 



موفقیت به بهای انحصار طلبی، رشوه و نقض قوانین تجاری

تاریخچه اینتل بیانگر این موضوع است که این شرکت برای کسب سود بشتر از هیچ اقدامی فروگذار نبوده و همواره در صدد است که رقبای خود را از صحنه خارج کند. شرکتهای بسیاری نیز به دلیل اتخاذ سیاستهای تجاری نادرست و بعضا غیر اخلاقی اینتل از این شرکت شکایت کرده‌اند.

در دسامبر 2005 شرکت AMD به دلیل انحصار طلبی و استفاده غیر اخلاقی از قدرتش در بازار برای غلبه بر رقبایش از اینتل شکایت کرد. این پرونده 4 سال به طول انجامید و سرانجام در 12 نوامبر 2009 AMD موافقت کرد تا با دریافت 1.25 میلیارد دلار از اینتل نسبت به این پرونده رضایت دهد.[15]

در سال 2005 نیز بر اساس رای دادگاه اینتل در کشور ژاپن از سیاست انحصار طلبی برای غلبه بر رقیب خود (شرکتAMD) استفاده کرده بود که بر اساس رای دادگاه این شرکت مجبور شد که ارائه تخفیفها و پایین آوردن غیر متعارف قیمتهای خود را متوقف سازد.[16]

در سال 2007 نیز اتحادیه اروپا شرکت اینتل را به دلیل ارائه قیمتهای بسیار پایین به تولید کنندگان تجهیزات کامپیوتری، مراکز دولتی و مراکز اموزشی در اروپا و در نهایت مجبور ساختن انها به عدم استفاده از چیپ‌های شرکت AMD (رقیب اینتل) محکوم کرد.[17] این اتحادیه در تحقیقات خود متوجه شد که اینتل با پرداخت رشوه به شرکتهایی مانند Acer,Dell,HP,Lenovo و NEC از آنها درخواست کرده که در تولید محصولات خود تنها از چیپ‌های شرکت اینتل استفاده کنند و بدین ترتیب شرکتهای رقیبی مانند AMD از صحنه رقابت خارج شوند. پس از اثبات این ادعاها اتحادیه اروپا اینتل را به پرداخت 1.44 میلیارد دلار جریمه که در نوع خود رکوردی به شمار می‌رفت محکوم کرد.[18]

 



فساد مالی مدیران شرکت اینتل

راجیو گوئل (Rajiv Goel) یکی از مدیران اجرایی بخش خزانه داری شرکت اینتل بود که به در اختیار قرار دادن اطلاعات سری اینتل به شرکت گالن گروپ به ریاست راج راجاراتنام متهم شد. راجاراتنام همچنین در پرونده‌ای مشابه که مربوط به شرکت IBM بود نیز نقش داشت. وی پس از دستگیری مجبور به ترک شرکت در سال 2010 شد. بر اساس تحقیقات فدرال گوئل با در اختیار قرار دادن اطلاعات سری اینتل به شرکتهای فعال در بورس وال استریت بیش از 20 میلیارد دلار سود کسب کرد. این رسوایی مالی ضربه سختی بر ساختار به ظاهر قدرتمند اینتل به شمار می‌رفت.


 


 

راج راجاراتنام رئیس شرکت گالن گروپ



اینتل و سرکوب آزادی بیان

موضوع دیگری که شرکت اینتل در سال 2010 با آن درگیر شد مربوط به لایحه تجارت مواد معدنی در کنگره امریکا بود. بسیاری از فعالان حقوق بشر معتقدند که تجارت مواد معدنی مانند قلع، تیتانیوم و طلا که منشا آنها عمدتا کشورهای جهان سوم و آفریقایی مانند کنگو است موجب شدت گرفتن مناقشه و درگیری در این مناطق شده و جان انسانهای بی‌گناه بسیاری را به خطر می‌اندازد. این فعالان معتقدند که شرکت اینتل از آنجا که یکی از مصرف کنندگان اصلی این مواد خام برای تولید محصولات خود به شمار می‌رود سعی در اعمال نفوذ و عدم تصویب این لایحه شده است. از این رو این فعالان با انتقاد از اینتل در صفحه فیس‌بوک و توییتر این شرکت سعی داشتند تا نظرات خود را به گوش مدیران این شرکت برسانند. اما اینتل اقدام به پاک کردن نظرات این افراد از صفحه فیس‌بوک و توییتر کردو بدین ترتیب به انتقادات دامن زد.[19]

 


معترضان اینتل را یکی از خریداران اصلی مواد معدنی از کشورهای آفریقایی می‌دانند

 



اینتل، یکی دیگر از ارکان توسعه اسرائیل

شرکت اینتل همانند دیگر شرکتهای بزرگ آمریکایی از جدی ترین حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. برای اثبات این ادعا اشاره به این موضوع کافی است که اولین مرکز توسعه شرکت اینتل در خارج از آمریکا در سال 1974 در شهر حیفا تاسیس شد. از آن زمان به بعد این شرکت به سرمایه‌گذاری های عظیم خود در اسرائیل ادامه داد. در حال حاضر این شرکت با دارا بودن بیش از 6000 کارمند در بخش های تحقیق و توسعه خود در حیفا، اورشلیم،کریات گات (Qiryat Gat)، پتاچ تیکوا (Petach Tikva)، یاکوم (Yakum) و یوکنیم (Yokneam) به عنوان بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی در اسرائیل شناخته می‌شود. درآمد اینتل از کارخانجات واقع در Lachish-Qiryat Gat که در سال 99 تاسیس شده بود روزانه 3 میلیون دلار و به صورت تقریبی سالانه به یک میلیارد دلار می‌رسد. درآمد اینتل اسرائیل در بخش صادرات نیز در سال 2005 نزدیک به 2/1 میلیارد دلار، معادل 14 درصد حجم صادرات اسرائیل در حوزه لوازم الکترونیک و صنایع های تک بود.[20]


  

مرکز تحقیق و توسعه اینتل در حیفا


به گفته خود شرکت اینتل، این شرکت با جذب منابع مالی و انسانی متعدد به توسعه علم و فن‌آوری در اسرائیل کمک کرده و افزایش رفاه و حمایت از مردم این رژیم را در دستور کار خود قرار داده است. در کارخانجات اینتل در اورشلیم ده ها نوع محصول میکرو الکترونیک با استفاده از فن‌آوری 6 اینچی تولید می‌شود. به علاوه با استفاده از فن‌اوری های منحصر بفرد، پایگاه های ارتباطی بی سیم در این مرکز به تولید انبوه می‌رسند.پردازنده های پنتیوم 4 مورد استفاده در رایانه های کوچک و قابل حمل نیز در مرکز کریات‌گات به تولید می‌رسند.[21]


کارخانجات تولید پردازنده اینتل در کریات گات


گروه Al-Awda که اعتلافی با تلاش در راستای بازگرداندن حقوق از دست رفته مردم فلسطین است به این مطلب اشاره داشته است که کارخانه اینتل در Qiryat Gat در زمینهایی ساخته شده است که رژیم صهیونیستی از روستاهای فلسطینی Al-Manshiya مصادره کرده است. مردم این روستا که حدود 2000 نفر بودند و با داشتن دو مسجد و یک مدرسه در 300 خانه مشغول به زندگی بودند توسط رژیم صهیونیستی اخراج شده و پس از این بود که تمام روستا با خاک یکسان شده و زمینه ساخت شهرک جدید Qiryat Gat فراهم شد.[22]

در سال 2011 مقامات رژیم صهیونیستی پیشنهاد کمک 290 میلیون دلاری برای توسعه اراضی اشغالی را به این شرکت دادند. بر اساس این پیشنهاد شرکت اینتل موظف به استخدام 1500 کارمند اسرائیلی در ناحیه کریات گات و همچنین 600 الی 1000 نفر در منطقه شمال شد.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در صدمین سفر استانی، صبح امروز در صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع) در مشهد با اشاره به نوسان بازار ارز و طلا گفت: به ملت اطمینان می دهم که دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند. 

در ادامه گزیده ای از سخنان رئیس جمهور به نقل از ایرنا می آید:

  • طرح هدفمندی یارانه ها از مهمترین طرح های دولت است و این طرح مقدمه تحولات بزرگ اقتصادی است. اقتصاد ایران می تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد.
  • تا جان در بدن دارم اهداف اعلام شده را پیگیری خواهم کرد و هرگز کوتاه نخواهم امد. عده ای تلاش می کنند تا هدفمندی یارانه را زیر سئوال ببرند.
  • دائما شایعه پراکنی می کردند ، اخبار دروغ و جعلی منتشر می کردند و با کمک بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یک توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا که مطلقا ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد ؛‌ اخلال کردند.
  • این مساله ای که در بازار ارز و طلا دیدید حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود . دولت درصدد بوده و هست که قاطعانه با این توطئه برخورد کند و اجازه ندهد که به ملت عزیز ایران فشار وارد کند.
  • برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است که متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود هرچند نیروها و عناصر اطلاعاتی مومن، هوشمند و توانمند حضور دارند. به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوعات فرعی کاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش کردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند.
  • ‌امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط شده است و با تمامی توان در تلاش است تا این توطئه زشت را خنثی و ریشه کن کند. به ملت ایران اطمینان می دهم که دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند.
  • لازمه شکوفایی انسان، عبودیت و یگانه پرستی است؛ اگر عدالت نباشد ارزش ها، احکام و آرمان های الهی فرصت تحقق پیدا نمی کنند.
  • وقتی یک وزیر، یک معاون رییس جمهوری و یک مسوول از نزدیک مردم را می بیند، دردها را می شنود و در جریان مشکلات مردم قرار می گیرد ، نگاه وی تغییر می کند و کمتر تحت تاثیر فضاسازی ها و اطلاعات نادرست قرار می گیرد.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


 
اکثر متقاضیان بازار اجاره مسکن معتقدند که به غیر از نیمه اول سال که بیشترین جا به جایی‌ها مربوط به این 6 ماه است، بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در نیمه دوم سال به دلیل اینکه با حجم اندکی از مستاجران رو به رو است و در رکود به سرمی‌برد، اغلب موجران به خصوص مالکانی که تعجیل دارند واحدشان را هرچه سریع تر به مستاجر تحویل دهند، حاضر هستند تحت هر شرایطی با متقاضی توافق کنند و از تعیین تکلیف کردن برای آنها خود را معذور می‌کنند.

اما همانطور که گفته شد در بهار و تابستان به علت اینکه میزان قابل توجهی از مستاجران در بازار اجاره حضور دارند موجران به اصطلاح هر سازی که بخواهند می‌زنند؛ چراکه به خیال خودشان متقاضی در بازار فراوان است و دست کم مستاجری برای به گردن گرفتن دستورات شان پیدا خواهد شد. برای مثال روز گذشته مالکی در محدوده خیابان آزادی در فایل اجاره واحدش اعلام کرده بود: واحد 35 متری خود را با شرایط رهن و اجاره فقط به یک نفر خانم اجاره خواهد داد. این تمام ماجرا نبود چراکه موجر اظهار کرده بود: خانمی‌که قصد اجاره واحد مذکور را دارد باید شاغل باشد در غیر اینصورت واحدش را اجاره نخواهد داد! از طرف دیگر در منطقه پاسداران، موجری رهن کامل واحد 50 متری خود را که به عنوان سوئیت معرفی کرده، 60 میلیون تومان اعلام کرده است اما در فایل واحدش ذکر کرده که اجاره این واحد فقط به منظور گذاشتن اثاث است نه سکونت مستاجر! حالا مشخص نیست که آیا مستاجری پیدا خواهد شد که 60 میلیون تومان برای رهن یک سوئیت 50 متری پرداخت کند تا فقط اثاثیه خود را در آن انبار کند.

 

 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  به گزارش ايسنا رضا مفیدی - مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرد: اواخر سال 1389 قرارداد همکاری مشترک در زمینه تولید خودروی سواری هیبرید بین وزارت صنایع و معادن سابق و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری امضا شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مجری این پروژه انتخاب شده و از طریق امضای قرارداد با دانشگاه‌ها و مشاوران داخلی و خارجی روند اجرایی آن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اگرچه روند اجرای این پروژه مقداری با تاخیر مواجه شده است، اما امیدواریم اوایل سال آینده (1392) سه نمونه از خودرو سواری فول هیبرید به تولید برسد.

مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این خودروها در کلاس C+ قرار داشته و پس از تولید نمونه‌های اولیه، فاز توسعه و تولید انبوه آن‌ها اجرایی خواهد شد.

مفیدی خاطرنشان کرد: خودروهای هیبریدی در سطح دنیا در چهار سطح تولید می‌شوند که خودرو هیبریدی مدنظر ما در سطح فول هیبرید قرار دارد. البته غیر از این پروژه، ایران خودرو نیز در زمینه تولید خودروی میکروهیبرید فعالیت می‌کند.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 2589
بازدید کل : 152370
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content