به گزارش  فارس اعزامی به استان خراسان رضوی، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در حاشیه سفر به شهرستان خلیل آباد گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز زن و ارتقا جایگاه زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجموعه سیاست هایی را تدوین کرده ایم که انشا الله به زودی آن را اعلام می کنیم.

وی افزود: روز زن بالاترین ارزش را در جامعه اسلامی دارد چرا که روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

رئیس جمهور ادامه داد: البته این کار نشانگر این نیست که حضرت زهرا تنها یک زن است چون یک انسان کامل و دارای تمام شایستگی ها است که خلقت تمام عالم به خاطر ایشان بوده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه تمام زنان ایرانی افتخار ما هستند، گفت: این افتخار ماست که این روز به نام روز زن نامگذاری شده است و ما نوکر تمام زنان ایران زمین هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتشار خبری درباره جزئیات توطئه ترور رییس جمهور در جریان سفر چند سال قبل به ایرانشهر افزود: تمام این سفرها خاطره است و هیچ نکته منفی ای در آن وجود ندارد و من نمی توانم هیچ وصفی از حضور در مراسم استقبال سفرهای استانی داشته باشم.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره خطرناک ترین لحظه در سفرها گفت: انسان دائما در مرز خطر حرکت می کند و خطرناک ترین معنایی ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام لحظات سفرهای استانی هیجان انگیز است و من نمی توانم بگویم کدام لحظه خطرناک تر است. انتخاب بر عهده مردم است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

به گزارش ایرنا زمان دقیق وقوع این زمین لرزه ساعت 17 و 53 دقیقه و 58 ثانیه عصر امروز بوده است.

موقعیت مكانی این زلزله 74/35 عرض و 97/48 طول جغرافیایی و كانون این زمین لرزه 29 كیلومتری غرب آوج و آبگرم بوده است.

به گزارش منابع محلی این زمین لرزه خسارتی در پی نداشته است.

شهرستان بویین زهرا در جنوب استان قزوین واقع شده و با چهار استان مركزی، همدان، زنجان و البرز هم مرز است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:خیابان خودشوی در کره جنوبی+ (عکس) ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ‍‍ژئوفیزیك دانشگاه تهران كانون این زمین لرزه را 'جویم' فارس اعلام كرد.

این زمین لرزه در ساعت 5 و 48 دقیقه و 1 ثانیه بامداد شنبه در 28 ممیز 33 عرض شمالی و 53 ممیز 91 طول شرقی در حوالی جویم - فارس به وقوع پیوست.

از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه اخباری مخابره نشده است




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:زلزله جویم - فارس را لرزاند ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 رييس مركز امور زنان‌ و خانواده رياست جمهوري از پرداخت حق عائله‌مندي به دختران سرپرست خانوار خبر داد و گفت: اين امر مصوب شده و در دستگاه‌هاي مختلف در حال اجراست.

مريم مجتهد‌زاده در گفت‌وگو با   (ايسنا)، با اشاره به تدوين لايحه «تامين امنيت زنان در خانواده» نيز اظهار كرد: تدوين اين لايحه به پايان رسيده است.

وي از همكاري قوه قضاييه، سازمان بهزيستي و اورژانس اجتماعي اين سازمان و مددكاران اجتماعي براي اجراي اين لايحه خبر داد.

معاون مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با اعلام مخالف نبودن دولت با مرخصي سه ساله زايمان زنان شاغل و اضافه شدن سه سال به سن استخدام مادران جوان، اعلام كرد: اين امور به زودي به تصويب مي‌رسند.

مجتهدزاده در ادامه عنوان كرد: زناني كه مشمول قانون كار مي‌شوند مي‌توانند در طي دوران بارداري محل خدمت و كار خود را جابه‌جا كنند و پس از پايان اين دوران به محل كار سابق خود بازگردند و كارفرمايان هم موظف به اجراي اين مصوبه هستند.

وي در ادامه با اعلام اختصاص اعتبار ويژه از سوي صندوق مهر امام رضا (ع) براي ايجاد اشتغال گفت: اين اعتبار براي ايجاد مشاغل امن، مولد و پايدار براي زنان مصرف مي‌شود.

مجتهدزاده همچنين از تدوين محصولات فرهنگي در حوزه حجاب و عفاف و عرضه اين محصولات خبر داد.

وي همچنين با اعلام توسعه سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه‌ زنان گفت: بازارچه‌هايي در سراسر كشور براي فروش توليدات تعاوني‌هاي زنان ايجاد مي‌شود تا اين توليدات به دست واسطه نرسد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، جدول فروش فيلم‌هاي سينمايي روي‌پرده در حالي اعلام شد كه فيلم سينمايي نارنجي پوش به كارگرداني "داريوش مهرجويي" روز گذشته با فروش 19 ميليون توماني خود توانست بيشتر از فيلم‌هاي ديگر فروش داشته باشد.

در اين فيلم بازيگراني چون ليلا حاتمي، حامد بهداد، ميترا حجار، به بررسي پاكي و بهداشت محيط زيست مي‌پردازند كه نارنجي پوش با داشتن 24 سالن سينمايي و 27 روز نمايش توانست به فروشي معادل 620 ميليون تومان دست يابد.

فيلم سينمايي "چگونه ميلياردر شدم" به كارگرداني علي عبدالعلي‌زاده با داشتن 21 سالن سينمايي و 9 روز نمايش و فروش 9 ميليون توماني خود در روز گذشته توانست به فروشي معادل 160 ميليون تومان دست يابد.

فيلم سينمايي "خنده ‌در باران" به كارگرداني داريوش فرهنگ با داشتن 21 سالن سينمايي و 9 روز نمايش و فروش 8 ميليوني خود در روز گذشته توانست به فروشي معادل 60 ميليون تومان دست يابد.

فيلم سينمايي "قلاده هاي طلا" به كارگرداني ابوالقاسم طالبي و بازي امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا و نيلوفر خوش‌خلق توانست با داشتن 28 سالن سينمايي و 54 روز نمايش و فروش 7 ميليوني خود در روز گذشته به فروشي معادل 1 ميليارد و دويست و شصت و چهار ميليون تومان دست يابد.

فيلم سينمايي "انتهاي خيابان هشتم" به كارگرداني عليرضا اميني با بازي حامد بهداد، ترانه عليدوستي و صابر ابر توانست با داشتن 14 سالن سينمايي و 54 روز نمايش و همچنين فروش 6 ميليون توماني خود در روز گذشته به فروشي معادل 720 ميليون تومان دست يابد.

فيلم سينمايي "سيب و سلما" به كارگرداني حبيب بهمني نيز باداشتن 11 سالن سينمايي و 20 روز نمايش و همچنين فروش 1 ميليون توماني خود در روز گذشته به فروشي معادل 14 ميليون تومان دست يافت.

گرچه عدهاي از فيلمسازان معتقدند كه فيلم‌هاي سينمايي روي پرده چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته وآنطور كه انتظار داشتيم نتوانستيم در سودآوري چرخه سينما موفق باشيم اما اميد است با توجه به نزديك شدن به فصل تابستان بتوان شاهد تحولي دوباره در چرخه توليد و فروش فيلم‌هاي سينمايي بود




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:"نارنجي پوش" همچنان صدر نشين گيشه‌هاست ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 علی نیکزاد در گفتگو با مهر در خصوص افتتاحهای مسکن مهر در سال جاری، اظهار داشت: واحدهای پردیس و پرند آماده افتتاح هستند، ضمن آنکه در 27 اسفند سال گذشته با حضور رئیس جمهور 4 هزار مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن مهر در شهر جدید پرند هم به زودی افتتاح می شود، گفت: در شهر جدید پرند هم 8 هزار واحد مسکن مهر در نوبت افتتاح بود که وقت کافی برای بهره برداری رسمی آن نشد و الان این تعداد به 10 تا 12 هزار واحد رسیده است که به دنبال فرصت مناسب برای بهره برداری از این واحدها هستیم.

وی با بیان اینکه شب عید 300 خانوار در این واحدها اسکان یافتند، افزود: بنابراین تعداد واحدهای آماده در شهر جدید پرند از 8 هزار واحد به 10 هزار واحد رسیده و پردیس هم فاز اول آن افتتاح شده است.

نیکزاد در خصوص واحدهای آماده در شهرهای جدید دیگر، بیان کرد: حدود 4 تا 5 هزار واحد هم در شهر جدید هشتگرد به مرحله نهایی رسیده است که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.




تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:جزئیات افتتاح مسکن مهر در تهران ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی خبری به یادآوری سالهای حضور نیکولا سارکوزی در منصب ریاست جمهوری در فرانسه پرداخته و با اشاره به شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری از فرانسوا اولاند نوشت که وی نتوانست رویاهای خود را در رسیدن به الیزه برای دوره 5 ساله دوم محقق کند.

این در حالی است که سارکوزی پیشتر اعلام کرده بود که در صورت موفق نشدن در انتخابات ریاست جمهوری از سیاست کناره گیری خواهد کرد، افراد نزدیک به وی نیز بعد از صدور نتایج اعلام کردند که وی دیگر ریاست حزب اتحاد برای جنبش ملی فرانسه را برای انتخابات پارلمانی در سال 2012 در اختیار نخواهد داشت.

سارکوزی فعالیت های سیاسی خود را 40 سال قبل و در جریان پیوستن به حزب اتحاد دموکرات ها برای رسیدن به جمهوری در سال 1974 آغاز کرد، اما ستاره بخت وی هنگامی به فروزش درآمد که وی به عنوان نماینده مجمع عمومی این حزب در سال 1988 انتخاب شد، بعد از آن نیز به مدت 5 سال در دولت ادوارد بالادور در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران به عنوان وزیر خزانه داری مشغول فعالیت شد، البته او مجبور شد که بعد از حمابت از بالادور در رقابت های انتخاباتی علیه ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه این منصب را ترک کند.

شیراک در سال  2002 او را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرد، اما در سال 2004 پست وزارت امور اقتصادی را به دست آورد، این همان سالی بود که وی به عنوان رئیس حزب اتحاد برای جنبش ملی انتخاب شد.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 روزنامه دنياي اقتصاد نوشت:آن‌طور که خبر مي‌رسد، هم‌اکنون بازار خودرو روزهایی راکد و آرام را به همراه افت قیمت سپری مي‌کند و این داستان نه فقط مختص «صفر کیلومتر»هاست، بلکه «دست دوم» ها را نیز شامل مي‌شود. به گفته کارشناسان، در این روزها که بازار خودروهای صفر کیلومتر راکد است و قیمت‌ها نیز روندی نزولی به خود گرفته‌اند، ظاهرا «دست‌دوم»ها نیز حال و روز خوشی ندارند و نمودار قیمت آنها نیز افتی چشمگیر را به خود مي‌بیند.


آن طور که فعالان بازار عنوان مي‌کنند، در حال حاضر خودروهای «دست دوم» با قیمت هایی به اصطلاح «زیر قیمت» به فروش مي‌رسند و این نشان مي‌دهد سر و کله «رکود» و «ارزانی» به محله «دست دوم»ها نیز رسیده است. اوضاع به شکلی است که ظاهرا حتی «خودروهای یک سال ساخت» نیز با قیمتی کمتر از حد انتظار به فروش مي‌روند و این موضوع را مي‌توان در آگهی‌هاي فروش انواع خودروهای کارکرده نیز مشاهده کرد.
به گفته کارشناسان، وقتی بازار خودروهای صفر کیلومتر با افت تقاضا و قیمت روبه‌رو مي‌شود، طبیعی است که «دست دوم»ها نیز افت مي‌کنند و منحنی تقاضا و قیمت شان رو به نزول مي‌رود، منتها ظاهرا این بار «دست دوم»ها با شتاب بیشتری نسبت به همتایان صفر کیلومترشان در حرکتند. به عنوان مثال، خودروهایی با یک سال ساخت معمولا هنگام فروش (در صورت عدم تصادف) حدود یک میلیون تومان و آن هم بیشتر به دلیل قدیمی شدن «پلاک» افت قیمت را تجربه مي‌کردند، اما حالا کاهش قیمت به سه، چهار میلیون تومان نیز رسیده است. 
ظاهرا اینجاست که باید تاثیر مذاکرات پیش رو بین ایران و 1+5 را بر بخش‌هاي اقتصاد و بازار کشور پذیرفت. کارشناسان معتقدند، نتایج مذاکرات بغداد تاثیر بسزایی بر قیمت ارز خواهد گذاشت و «ارز» بالا برود یا پایین، کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بازارها متاثر از نوسان احتمالی آن خواهند شد.
به اعتقاد آنها، بازار خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و توفان ارزی که سال گذشته اقتصاد کشور را در نوردید، نشان داد این بازار نیز واکنش‌هاي خاص خود را در قبال نوسان نرخ ارز دارد. سال گذشته با افزایش نرخ ارز، بازار خودرو نیز چه در بخش داخلی ها و چه در بخش وارداتی‌ها با رشد شدید قیمت روبه‌رو شد و مشتریان را شوکه کرد. در این بین، وارداتی ها حساب و کتاب خاص خود را داشتند و به دلیل ارزبری بالا و تعرفه عملا 110 درصدی، رشد نرخ ارز تاثیری شدید بر قیمت آنها گذاشت و از آن سو داخلی ها هم که به هر حال از ماجرای ارزبری جدا نبودند، از توفان ارزی بی نصیب نماندند.
حال با توجه به اتفاقاتی که از پس نرخ ارز در بازار خودرو افتاده، مشتریان بر این باورند که مثبت بودن مذاکرات بغداد به کاهش نرخ دلار مي‌انجامد و در نتیجه قیمت خودروها نیز افت مي‌کند. 
با این حساب و کتاب و به فرض مثبت بودن مذاكرات بغداد، طبعا منطقی تر این است که خرید خودرو به پس از مذاکرات موردنظر موکول شود، تا قیمت خودروها به پایین تر از حد فعلی برسد.
اما اگرچه مشتریان در انتظار مذاکرات بغداد هستند، اما به گفته فعالان بازار، این تمام ماجرا نیست و نباید تصور کرد که قیمت خودرو افتی پایدار را به خود خواهد دید. استدلال آنها مشکلاتی است که گفته مي‌شود هم‌اکنون در بخش تولید صنعت خودرو کشور رخ داده و به زخمی مي‌ماند که بعدها سر باز خواهد کرد. 
هرچند خودروسازان داخلی اخبار مربوط به کمبود قطعات و توقف خطوط تولیدشان را تکذیب مي‌کنند، اما هنوز هم از گوشه و کنار و منابع موثق اخباری نامیمون از وضعیت تولید به گوش مي‌رسد و این همان نکته منفی ماجرا است که مي‌تواند به «تحولاتي» در بازار این روزها «آرام» خودرو کشور بینجامد.
به گفته فعالان بازار، همواره اواخر خرداد با توجه به فرا رسیدن فصل مسافرت و افزایش تمایل به خرید خودرو، تقاضا رشد مي‌کند و اگر عرضه متناسب نباشد، منحنی قیمت ها شدیدا صعود خواهد کرد. حال اگر توقف خطوط تولید خودروهای داخلی واقعیت داشته باشد (که با توجه به محدودیت‌هاي بین‌المللی در تامین قطعات، چندان بعید نیست)، آنگاه باید در انتظار رشد قیمت‌ها در بازار خودرو طی اواخر بهار ماند.
آنجاست که زخم تولید سر باز مي‌کند و شکاف عرضه و تقاضا خود را نشان مي‌دهد و ممکن است تمام پیش‌بینی‌های مشتریان برای روزهای آينده، به باد رود.
در آن صورت، نه تنها خودروهای صفر کیلومتر روزهایی گران خواهند داشت، بلکه منحنی قیمت «دست دوم»ها نیز صعود خواهد کرد، هرچند همه اینها به اوضاع تولید خودروسازان بستگی دارد.



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 باستان‌شناسان در تازه‌ترین حفاری‌های خود در کلان‌شهر زولتان که از قوم مایا به‌جامانده نقاشی‌های دیواری را کشف کرده‌اند که بر خلاف یافته‌های پیشین آنها از پایان جهان در سال 2012 خبر نمی‌دهند. آینده‌ای که آنها پیش‌بینی می‌کنند تا قرن‌ها بعد ادامه دارد.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، در این نقاشی‌ها علاوه بر تصاویر ترسیم شده از پادشاه و ملازمانش، اعداد و محاسبات متعددی به چشم می‌خورند که کاتبان باستانی از آنها برای درک زمان استفاده می‌کردند. این حکاکی‌ها علیرغم تفسیرهای غلط از آخرالزمان 2012 نشان می‌دهند تاریخ جهان تا قرن‌ها بعد ادامه خواهد داشت.

یکی از باارزش‌ترین جنبه‌های این حفاری راه‌یافتن باستان‌شناسان به درون جامعه قوم مایا است که تاکنون ناشناخته مانده بوده و می‌تواند زندگی اجتماعی آنها را به تصویر بکشد. ویلیام ساتورنو که رهبری این حفاری‌ها را به عهده دارد، می‌گوید: «نمونه‌ای شبیه به نقاشی‌هایی که در این منطقه کشف کرده‌ایم تاکنون دیده نشده است». او و همکارانش در سایت زولتان که به چشم افراد عادی منطقه‌ای 16 کیلومتری است و سطح بخشی از جنگل‌های شمال گواتمالا را تشکیل می‌دهد، موفق به این کشف باارزش شده‌اند.

ساتورنو در حال پاک کردن گل و لای از روی طرح ها

اولین‌بار فرانکو راسی دانشجوی دکترای باستان شناسی دانشگاه بوستون در سال 2010/1389 موفق شد تونلی را در این سایت کشف کند که روی دیوارهای آن اثر کمرنگی از نقاشی‌هایی با خطوط قرمز دیده می‌شد. اندکی بعد او و همکارانش با کنار زدن گل‌ولایی که حکاکی‌ها را پوشانده بود، متوجه شدند با علامت‌هایی حجاری شده و نقوش متعدد روبرو هستند. حفاری‌ها در سال 2011/1390 نشان دادند که این تونل می‌تواند یک اتاق کار باستانی باشد که مایاها برای حفظ تاریخ زولتان از آن استفاده کرده‌اند.

سر در ورودی دالان

راسی می‌گوید: «آن چیزی که باعث می‌شود این اتاق بسیار جالب‌توجه باشد، وجود فضای کار و نیمکت‌های داخل آن است که احتمالا افراد روی آنها می نشسته‌اند و نقاشی‌هایی را در کتاب‌هایی ترسیم می‌کرده‌اند که قرن هاست دیگر اثری از آنها نیست. این کتاب‌ها احتمالا پر از محاسبات پیچیده بوده‌اند که برای پیشگویی آینده شهر استفاده می‌شده و نویسندگان آنها برای توصیف تاریخ به جدول‌هایی مراجعه می‌کرده‌اند که روی دیوارها دیده می‌شوند و اعداد بسیاری روی آنها نوشته شده است. این اتاق‌ها باید در سایت‌های دیگر نیز وجود داشته باشند اما این اولین‌بار است که ما با یک نمونه از آنها برخورد می‌کنیم».

 

تاریک و روشن قوم مایا

سر در ورودی دالان حکاک‌ها و نویسنده‌ها را سال‌ها پیش فرسایش و رطوبت جنگل از بین برده است. پیش از این این دالان بخشی از ساختمان کوچکی بوده که زمانی به میدان اصلی شهر که توسط هرم‌ها پوشیده شده راه داشته، در این میدان عمومی بزرگان جشن برگزار می‌کرده‌اند و فروشندگان دوره‌گرد احتمالا به کار فروش ظرف‌های گلی خود مشغول بوده‌اند.

این شهر که در سال  1915/1294 کشف‌شده، تنها 8 کیلومتر با سن‌بارتلو، دیگر کلان‌شهر مایاها فاصله دارد که در سال 2000 با کشف دیوارنماهایی در آن توسط ساتورنو معروف شده است.

گستره تمدن مایا پس از این دو شهر عظیم به سرزمین‌های دیگری می‌رسد که اکنون کشورهای گواتمالا، بلیز و منطقه یوکاتان در مکزیک را تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد در حدود 900 سال پس از میلاد این مرکز حیات مایاها که شامل زولاتان نیز می‌شده در اثر خشکسالی و احتمالا درگیری‌های سیاسی ویران شده است. شاید نومیدی این انسان‌ها در سال‌های پایانی تمدن مایا نیز در شکل‌گیری نقاشی‌های تازه کشف شده در دالان حکاک‌ها مؤثر بوده است.  

البته با وجود سال‌های ناآرامی و غارت فضای داخلی این دالان و اتاق‌ها کاملا دست‌نخورده باقی‌مانده است. در میان تصاویر نقاشی شده روی سه دیوار آن نقاشی نارنجی‌رنگی از مردی به چشم می‌خورد که بخش سپرمانند سفیدی روی سر و قفسه‌سینه‌اش را پوشانده، علاوه بر این پادشاهی که سرش با کلاهی از پرهای آبی تزئین شده روی یکی از دیوارها حکاکی شده،به وسیله پرده‌ای که توسط استخوان‌های انسان از دیوار آویزان شده پنهان شده و با کنار زدن آن آشکار می شود.

پادشاهی با کلاهی از پرهای آبی رنگ

اما هنوز هم کشف دیگری وجود دارد که جالب‌توجه‌تر از نمونه‌های پیشین است. همکاری دیوید استوارت کتیبه‌‌شناس و باستان‌شناس با هتر هرست که هنرمند است، به کشف نشانه‌هایی از خط هیروگلیف که به سختی قابل‌دیدن است، در دیوارهای شرقی و شمالی این دالان منجر شده است.

یک جدول قمری و یک حلقه اعداد نیز کشف شده که برای محاسبه تاریخ بر اساس حرکت اجرام آسمانی استفاده می‌شد. محاسبات تاریخی انجام شده در این دالان تا حدود 7000 سال آینده ادامه دارند و بر خلاف نشانه‌های پیشین که برخی (به اشتباه) آن را پایان جهان در سال 2012 تعبیر کرده‌اند، نشان می‌دهند که تاریخ از دید این قوم ادامه داشته است.

این حکاکی ها ادامه تاریخ را تا 7000 سال آینده نشان می دهد

محققان می‌گویند شاید بخشی از تلاش انسان‌ها در این دالان به پیش‌بینی وقایع در زمان قطحی و خشکسالی که گریبانگیر آنها بوده نیز برگردد. به نظر می‌رسد ساکنان زوتان کمتر از دیگر گروه‌ها به پیش‌بینی پایان جهان علاقمند بوده‌اند.

راسی می‌گوید: «علیرغم این کشف تازه هرگز نخواهیم توانست تمامی اسرار این دلان را کشف کنیم. این منطقه در دهه 1970/1350غارت شده و بسیاری از آثار تاریخی آن دیگر وجود ندارد. حکاکی بسیاری هم دیگر چندان واضح نیستند». ساتورنو که رهبری حفاری‌ها را در این منطقه به عهده دارد، خوش‌بین‌تر است و می‌گوید: «ما پس از سه سال کاوش در این سایت موفق به کشف چیزهایی شدیم که بی‌سابقه بودند و هنوز سال‌های بسیار دیگری را نیز پیش رو داریم». 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 2628
بازدید کل : 152409
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content