تمایل کارگردان‌ها به اکران فیلم‌هایشان در بهار، نشان دهنده اهمیت این فصل در میان فصول اکران است. اما شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی که بر نحوه اکران و چگونگی آن نظارت دارند، گاه فیلم‌هایی را با سالن‌های محدود روی پرده می‌برند که نه تنها سینمادار تمایلی به اکران‌شان ندارد، بلکه در مدت کوتاهی نیز از روی پرده سینماها برداشته می‌شوند.

مطرح کردن چنین موضوعی به معنی این نیست که بعضی از فیلم‌های نباید مجال اکران پیدا کنند، مسئله اینجاست که مطابقت فصل اکران با موضوع فیلم و تخمین میزان استقبال مخاطب از فیلم‌ها در فصول مختلف، از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از روی پرده بردن فیلم باید به آن پرداخته شود.

امسال هم فیلم «سیب و سلما» یکی از فیلم‌های اکران بهار 91 بود که مانند فیلم‌های کم فروش سال‌های اخیر، با شکست در گیشه مواجه شد. به نحوی که در بهترین فصل اکران توانست تنها 12 میلیون و 600 هزار تومان بفروشد.

کم فروش‌ترین فیلم‌های اکران فصل بهار طی پنج سال گذشته، در مجموع تنها 105 میلیون و 138 هزار تومان فروش داشته‌اند.

 

جدول فیلم‌های کم‌فروش اکران بهار در 5 سال اخیر 

 

نام فیلم
سال اکران
کارگردان
تهیه‌کننده
بازیگران
فروش تهران
میانگین قیمت بلیت
تعداد تماشاچی
سیب و سلما
1391
حبیب‌الله بهمنی
مهدی عظیمی میرآبادی
هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، جعفر دهقان، اسماعیل خلج
12 میلیون و 600 هزار تومان
5000 تومان
دو هزار و 520 نفر
چشم
1389
جمیل رستمی
جلال شمسیان
مهدی احمدی، لادن مستوفی، افسانه پاکرو
15 میلیون و 992 هزار تومان
3500 تومان
چهارهزار و 920 نفر
پا برهنه در بهشت
1387
بهرام توکلی
حبیب‌الله کاسه ساز
امین تارخ، هومن سیدی، افشین هاشمی، نگار جواهریان
16 میلیون تومان
2000 تومان
هشت هزار نفر
کینه 2
1388
تاکاشی شیمیزو
تاکاشیگه ایچیسه، سام ریمی، راب تاپرت
سارا میشل گلار، امبر تامبلین، ادیسن چن، آریل کبل
26 میلیون و 197 هزار تومان
2000 تومان
13 هزار و 98 نفر
در شب عروسی
1390
رضا قهرمانی
محسن بدرلو
اکبر عبدی، ثریا قاسمی، یوسف تیموری
34 میلیون و 349 هزار تومان
3500 تومان
9 هزار و 814 نفر

 

 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

  اگرچه که در ابتدای سال 91  هم محمد احمدی‌بافنده ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفت و گو با خبرآنلاین افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها را پیش بینی کرده بود.

و سرانجام امروز پس از گذشت بیش از دو ماه از ارائه لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران، سرانجام نرخ قطعی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها اعلام شد.

پیش از این مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر اعلام کرده بود تا زمانی که قیمت بنزین مشخص نشود نمی‌توان قیمت تاکسی را نهایی کرد.چون ما هنوز نمی‌دانیم که آیا در سال جدید قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ و اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند به چه میزان است.
البته جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ایسنا گفته بود که برابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ابتدای سال جاری 21 درصد بوده است؛ این میزان تورم در شرایطی است که هنوز نرخ سوخت بابت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نکرده است. 
به گفته وی ، شورای شهر بر مشکلات رانندگان کاملا واقف است و بنابراین نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 تا پایان اردیبهشت‌ ماه تعیین شود.


داستان کرایه تاکسی چه بود؟
اواخر سال 90 بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران "نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال 1391" را به شورای اسلامی شهر تهران برای تصویب ارسال کرد اما این لایحه بدلیل فرصت کوتاه اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار نگرفت و تا شروع سال جدید بلاتکلیف ماند.
این مسئله موجب شد که برخی از تاکسیرانان در شروع سال جدید خودشان دست به کار شوند و کرایه‌هایشان را افزایش دهند اما از آنجا که این نرخ‌ها غیرمنطقی و البته غیرقانونی بود موجب اعتراض مسافران شد. اعتراضی که سرانجام اعضای شورای شهر تهران را واداشت تا با سرعت بیشتری لایحه ارسالی شهرداری تهران درباره نرخ‌های جدید کرایه تاکسی را بررسی کنند.
البته در این میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیهای شهر تهران نیز بیکار ننشست و ضمن حمایت از حقوق تاکسیرانان و درخواست از شورای شهر برای تصویب هرچه سریعتر نرخ‌ها با افراد متخلفی که کرایه غیرقانونی از مسافران دریافت می‌کردند، برخورد کرد و در گفتگو با رسانه‌ها از مردم خواست که تاکسیرانان متخلف را به سامانه 1888 شهرداری تهران معرفی کنند.
مدیرعامل شرکت تاکسیرانی در بیست و سوم فروردین ماه 91 گفته بود:‌ رانندگان تاکسی هم مانند دیگر اقشار جامعه باید هزینه‌های خود را تامین کنند اما این دلیلی برای افزایش خودسرانه کرایه تاکسی نمی‌شود بنابراین درصورت مشاهده هرگونه تخلف با رانندگان تاکسی متخلف برخورد خواهد شد




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:کرایه تاکسی رسما گران شد ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش مشرق ، طبق اسناد به دست آمده از سوی مجله وایرد ، ارتش آمریکا به رهبران آتی خود می‌آموزد که برای حفاظت از آمریکا در برابر تروریست‌های اسلامی، جنگی فراگیر و تمام عیار علیه جمعیت 1.4 میلیارد نفری مسلمانان در جهان ضروری است. در میان گزینه‌های فرضی برای چنین منازعه‌ای، استفاده از آموزه‌های هیروشیما، برای محو یکباره کل شهرها و در صورت لزوم هدف قرار دادن جمعیت غیرنظامی، به چشم می‌خورد.

 

این دوره آموزشی در دانشکده ستاد مشترک وزارت دفاع آمریکا برگزار شد.


رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اخیرا به تمامی رده‌های ارتش دستور داده است تا مطالب آموزشی، برای حصول اطمینان از عدم درج مطالب تنفرآمیز مشابه در آن، مورد بررسی قرار گیرد؛ روندی که هم‌اکنون نیز در جریان است. اما سرهنگ دوم، متیو ای. دولی، مربی این دروس، در حالی که منتظر اتمام تحقیقات است، همچنان در پست خود در نورفولک، دانشکده ویرجینیا قرار دارد. فرماندهان، سرهنگ‌‌ها، سرگردها و ژنرال‌های شرکت کننده در کلاس دولی که هفته‌ها تحت تعلیم مطالب تحریک‌آمیز وی بوده‌اند، در حال حاضر به سطوح بالاتر ارتش ایالات متحده ارتقاء یافته‌اند.

این گزارش می افزاید: در بیشتر سال‌های دهه گذشته، تعداد انگشت‌شماری از افرادی که خود را کارشناس ضدتروریسم می‌خواندند، درون ارتش، جوامع اطلاعاتی و مجموعه‌های پلیسی ایالات متحده وارد شدند و تلاش داشتند تا همه را متقاعد کنند که دشمن تروریست واقعی آمریکا، القاعده نیست؛ بلکه خود دین اسلام است. دولی به عنوان استاد مهمان در دوره خود این عقاید عوام‌فریبانه ضد اسلامی را مطرح کرد و از استدلال‌های مذکور برای نتیجه‌گیری نهایی و شوم خود استفاده کرد.

دولی در سخنرانی ماه ژوئیه سال 2011 خود، به این نکته اشاره می‌کند: ما اکنون باید بپذیریم که چیزی به نام اسلام میانه‌رو وجود ندارد. این سخنرانی شامل اعلامیه‌‌ای پیشنهادی دربرگیرنده دشمنان آمریکا است. وی در این سخنرانی می‌افزاید: از این رو وقت آن است که ایالات متحده نیت واقعی ما را آشکار سازد. این تفکر وحشیانه بیش از این تحمل نمی‌شود. اسلام می‌بایست تغییر کند یا ما نابودی خودخواسته آن را تسریع خواهیم کرد.

استیون ویلیامز، سخنگوی دانشکده ستاد مشترک نیز حاضر به اظهار نظر در خصوص سخنرانی دولی و یا وضعیت وی در این دانشکده نشد. ولی زمانی که از وی درباره مسئولیت دولی در قبال مطالب ارائه شده سوال شد، در پاسخ گفت: اطلاع ندارم که آیا دولی مسئول این مطالب قلمداد شود. احتمالا سرلشکر جوزف وارد، رئیس دانشکده پاسخگوی آن خواهد بود.

این مسئله باعث می‌شود تا این ژنرال دو ستاره به خاطر ارائه چنین موضوعات تقریبا تکان دهنده‌ای مقصر شناخته شود. دولی در سخنرانی مشابهی، طرح جنگی چهار مرحله‌ای احتمالی را برای استحاله اجباری دین اسلام مطرح می‌سازد. مرحله سوم شامل بروندادهای احتمالی مانند تقلیل اسلام به شرایطی فرقه‌ای و روبرو شدن عربستان سعودی با گرسنگی است.

دولی در ادامه می‌گوید: قوانین بین‌المللی حامی غیرنظامیان در دوران جنگ، دیگر محلی از اعراب ندارد و چنین چیزی احتمال تکرار آنچه در درسدن، توکیو، هیروشیما و ناکازاکی اتفاق افتاد را برای شهرهای مقدس مسلمانان و انهدام مکه و مدینه به وجود می‌آورد.

هم مسلکان دولی بارها اعلام کرده‌اند: جریان اصلی مسلمانان خطرناک‌اند، چرا که آنها ذاتا خشونت‌ طلب‌اند؛ در حالی که تا کنون تنها تعداد بسیار معدودی از اعضای شدیدا متعصب القاعده ( که دستگیر شده‌اند ) اندیشه نابود ساختن تمامی شهرها را در سر پرورانده‌اند.

دولی می‌افزاید: برخی از اقداماتی که اینجا پیشنهاد شده است، از نظر بسیاری افراد به لحاظ سیاسی صحیح نیست. نهایتا ما در غرب کار بسیار اندکی می‌توانیم برای تصمیم‌گیری پیرامون این قضیه انجام دهیم؛ مگر آن که جنگی فراگیر به راه اندازیم.

دولی که از اوت سال 2010 در دانشکده ستاد مشترک مشغول به کار شده‌ است، دوره هشت هفته‌ای کلاس‌های خود را مستقیما با دو بخش از تاریخ اسلام آغاز کرد. این دو بخش توسط دیوید فاتوآ، استاد پیشین تاریخ دانشگاه وست پوینت ارائه شد. دولی خطاب به دانشجویان می‌گوید: متاسفانه اگر ما این مبحث را در این مرحله رها کنیم، شما تعادل صحیحی در دیدگاه‌های خود نخواهید داشت و نمی‌توانید دید صحیحی از تعریف اسلام از خود، به دست آورید. وی طی چند هفته بعدی سه تن از اساتید بنام ( به خاطر دیدگاه‌های فتنه‌انگیزشان از اسلام ) را برای تدریس در دوره خود دعوت کرده است.

شیرین بورکی طی انتخابات سال 2008 اعلام کرد: اوباما کاندیدای رویایی بن لادن است. وی در سخنرانی خود در دانشکده ستاد مشترک خطاب به دانشجویان گفت: اسلام دینی امپریالیست و سلطه‌جو است.

استفن کافلین در پایان‌نامه فوق ‌لیسانس خود در سال 2007 عنوان کرد: اظهار دوستی جورج دبیلو. بوش، رئیس‌جمهور قبلی با اکثریت مسلمانان جهان، تاثیری وحشتناک بر افرادی داشت که وظیفه تعریف دکترین [مقابله با] دشمن را برعهده داشتند. متعاقب آن، به کافلین اجازه داده شد تا از موقعیت مشورتی خود به ستاد مشترک ارتش برود؛ ولی وی همچنان به تدریس در کالج جنگ دریایی و دفتر امور اداری پلیس فدرال ( اف‌بی‌آی ) ادامه داد. کافلین در سخنرانی خود در کلاس‌های دولی عنوان کرد که القاعده به سرنگونی حسنی مبارک، شخص اول مصر و معمر قذافی، دیکتاتور لیبی کمک کرده است. از نظر وی، این بخشی از دسیسه‌های اسلام‌گرایان برای تصرف تمامی جهان است. کافلین کسانی را که مانند وی این طرح را به وضوح نمی‌بینند به سخره گرفته و آنها را متهم به پیچیده ساختن مسائل می‌کند.

کافلین عنوان سخنرانی خود را "تحمیل قوانین اسلامی - یا - اینها آدمهای ماشینی (Droids) نیستند که شما در پی‌ آنید" نامیده بود.

جان گواندولو، کارمند پیشین اف‌بی‌آی، سال گذشته به پایگاه فتنه‌انگیز ورلد نت دیلی گفت: اوباما آخرین رئیس‌جمهوری است که تحت تاثیر تندروهای مسلمان قرار دارد. وی ادعا می‌کند که میزان نفوذ [مسلمانان] در سه دولت اخیر آمریکا، عمیق بوده است. گواندولو در مضامین مرجع خود برای دوره‌های دانشکده ستاد مشترک، نه تنها مسلمانان امروز را دشمنان غرب می‌خواند، بلکه عملکرد جنگجویان صلیبی را نیز موجه می‌داند و می‌نویسد که آنها پس از صدها سال اشغالگری مسلمانان در کشورهای غربی به حرکت درآمدند. 




مقاله گواندولو با عنوان: "واکنش‌های معمول از جانب دشمن به هنگام رویارویی با حقیقت"، یکی از صدها سخنرانی، مقاله، ویدئو و پیوندهای وب بوده که به صورت الکترونیک به دانشجویان ستاد مشترک ارائه شده است. در لا به‌ لای این مقالات یک گنجینه وجود دارد: مقاله‌ای که در آن ادعا شده در اسلام قانون دائمی برای نفرت و انزجار مسلمین از مسیحیان و یهودیان وجود دارد و کنفراسی ویدئویی از سرژ تریفکویچ، استاد پیشین که به عنوان شاهد (معرفی شده از سوی وکلای مدافع متهمین) در چندین دادگاه محاکمه رهبران صرب بوسنیایی متهم به جنایات جنگی – از جمله نسل کشی مسلمانان – ظاهر شده و پیوندی اینترنتی با عنوان " قبل از برداشته شدن این لینک، دیدن آن را از دست ندهید" که به ظاهر اوباما  فرمانده کل افسران ارشد حاضر در این دوره – را هنگام پذیرش مسلمانی خود نشان می‌دهد.

دولی این توضیح را اضافه می‌کند که نظراتش سیاست رسمی ایالات متحده نیست و هدف آن ایجاد گفتگو و تفکری پویا است. اما وی به افسران نظامی همتای خود تعلیم می‌دهد که پذیرش [مسلمان بودن] اوباما می‌تواند نوعی از خیانت و وطن‌فروشی فرمانده کل قوا را نشان دهد. دولی می‌افزاید: با یک ارزیابی محتاطانه، 10 درصد از مسلمانان جهان - یعنی جمعیت حیرت‌آور 140 میلیون نفری - از تمامی آنچه از آن دفاع می‌کنید، تنفر داشته و هیچ گاه با شما به همزیستی نخواهند رسید، مگر اینکه تسلیم اسلام شوید.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 

پرداخت یارانه نقدی به خانوارها یکی از دغدغه های اصلی دولت در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از همان ابتدا بوده است، در حالی که برخی کارشناسان و اقتصاددانان معتقد بودند دولت باید در کنار پرداخت یارانه نقدی به خانوارها، بخش مهمی از منابع هدفمندی یارانه ها را به بخش تولید اختصاص دهد تا جبران افزایش هزینه های بخش تولید موجب کاهش سطح قیمت کالاها و افت نرخ تورم شود. از طرف دیگر پرداخت کمتر یارانه نقدی به خانوارها مانع رشد بخش تقاضا از جانب مصرف کنندگان می شود و در نتیجه با کاهش تورم مردم بیشترین سود را می برند.

هر چند دولتی ها مخالف نظر این بخش از کارشناسان بودند، ولی گذشت زمان ثابت کرد که اگر دولت بخش قابل توجهی از یارانه ها را به تولیدکنندگان اختصاص می داد، امروز شاهد گرانی بیش از حد محصولات این تولیدکنندگان نبودیم تا خانوارها مجبور شوند حدود 90 درصد یارانه نقدی ماهانه خود را به گرانی تنها 14 قلم کالای خوراکی اختصاص دهند و نه تنها مبلغی برای پس انداز خانوار باقی نماند، بلکه در پرداخت قبوض آب، برق، گاز و سوخت نیز دچار مشکل شود، جه برسد به اینکه بخواهد تورم ناشی از تمام کالاهای مصرفی اساسی خود از جمله خرید و اجاره مسکن، پوشاک، لوازم خانگی ، شوینده‌ها، خدمات، حمل و نقل و دیگر هزینه های ضروری را جبران کند.

تاکید می کنیم که انتشار این گزارش به معنی نفی اصل قانون هدفمندسازی یارانه ها نیست بلکه خبرگزاری فارس همیشه مدافع سرسخت اجرای این قانون بوده و هست و معتقدیم که فازهای بعدی این قانون هم باید ادامه پیدا کند، ولی نقد ما بر شیوه اجرای این قانون به ویژه کم توجهی به بخش تولید است. ضمن اینکه مسبب تمام این گرانی ها هدفمندی یارانه ها نیست و عوامل دیگری که بخش عمده آن در کنترل دولت هم بوده است، در تورم نقش داشته اند.

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در این گزارش با مقایسه سطح قیمت 14 قلم کالای خوراکی شامل ماست، شیر، پنیر، تخم مرغ، مرغ، گوشت، قندو شکر، میوه، چای، گوجه و خیار، سبزیجات، حبوبات، برنج و روغن در دو مقطع تاریخی یعنی آذرماه سال 89 و اردیبهشت ماه سال 91 و با احتساب سرانه مصرف یک خانوار 4 نفره در ایران، افزایش هزینه ماهانه این خانوار را در مصرف هر یک از این اقلام خوراکی با توجه به رشد قیمت آن کالا محاسبه کرده است که نتیجه محاسبات نشان می دهد، رشد قیمت این 14 قلم کالای خوراکی موجب افزایش 162 هزار تومانی هزینه های ماهانه یک خانوار 4 نفره طی حدود 1.5 سال گذشته شده است.

به گزارش فارس، منبع سطح قیمتها در این گزارش آمارهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

قیمت ماست در آذر ماه سال 89 کیلویی 1100 تومان بوده که در اردیبهشت ماه امسال به کیلویی 1600 تومان افزایش یافته و نشاندهنده رشد 45 درصدی قیمت این کالاست. مصرف سرانه ماست در ایران ماهانه چهار کیلو برای هر فرد است که برای خانوار 4 نفره 16 کیلو می شود. بنابراین هزینه مصرف ماست در یک خانوار 4 نفره از 17600 تومان در آذرماه 89 به 25600 تومان در اردیبهشت امسال افزایش یافت که رشد 8 هزار تومانی هزینه خانوار در خرید ماست را نشان می دهد.

قیمت پنیر پاستوریزه بسته 450 گرمی در اردیبهشت امسال به 2300 تومان رسیده که در تاریخ 26 آذر 89 این قیمت 1500 تومان بوده که این کالا هم بیش از 50 درصد رشد قیمت داشته است. مصرف سرانه پنیر در کشور حدود 4.5 کیلو گرم است. بنابراین یک خانوار چهار نفره در اردیبهشت ماه امسال 7 هزار تومان هزینه خرید پنیر پرداخت کرد که این رقم در آذر 89 حدود 4500 تومان بوده است و نشان از افزایش 2500 تومانی هزینه خرید پنیر دارد.

براساس گزارش‌ها، هر ایرانی روزانه حدود نیم لیتر شیر باید مصرف کند. قیمت هر لیتر شیر در آذر 89 هزار تومان بوده که در حال حاضر قیمت آن به 1580 تومان رسیده است. با توجه به اینکه هر فرد باید در ماه 15 لیتر شیر مصرف کند، یک خانوار چهار نفره باید برای مصرف ماهانه 60 لیتر شیر 94 هزار و 800 تومان بپردازد که در مقایسه هزینه 60 هزار تومانی در دوره گذشته افزایش 34 هزار تومانی هزینه خرید شیر را شاهد هستیم.

به گزارش فارس، مصرف سرانه تخم مرغ 10 کیلو در سال است بنابراین مصرف سرانه آن در ماه برای یک خانوار چهار نفره 3 کیلو و 300 گرم می شود. با توجه به قیمت 3360 تومانی هر کیلو تخم مرغ در آذر 89 و قیمت امسال شاهد افزایش 3500 هزار تومانی هزینه خرید تخم مرغ از 11 هزار تومان به 14 هزار و 400 تومان هستیم.

مصرف گوشت مرغ در سال 21.5 کلیو برای هر نفر است که این میزان در هر ماه یک کیلو و 800 گرم و برای یک خانوار 4 نفره 7.2 کیلو می شود. قیمت مرغ از کیلویی 2900 تومان در آذرماه سال 89 به کیلویی  4800 تومان در اردیبهشت امسال افزایش یافت که نشان دهنده افزایش 14 هزار تومانی خرید مرغ در یک خانوار 4 نفره است. 

مصرف سرانه گوشت در کشور حدود 12.5 کلیلو گرم در سال است که مصرف ماهیانه آن بیش از یک کیلو گم در ماه می‌شود. قیمت گوشت گوسفند در 26 آذر 89، 17 هزار و 320 تومان بوده و گوشت گاو و گوساله حدود 11 هزار و 550 تومان بوده است. در صورتی که استفاده از این دو کالا به طور متوسط در هر ماه 50 درصد باشد و هر فرد نیم کیلو گوشت گوسفند و نیم کیلو گوشت گوساله مصرف کند، در آن تاریخ باید حدود 14 هزار و 400 تومان برای هر فرد و 57 هزار و 600 تومان برای یک خانوار 4 نفره پرداخت می شد. در حالی که امروز با توجه به افزایش قیمت گوشت گوسفندی با استخوان به 23 هزار و 177 و گوشت گوساله بی‌استخوان به 17 هزار و 615 تومان باید برای خرید این اقلام در ماه 20 هزار و 400 تومان برای هر نفر و 81 هزار و 600 تومان در هر ماه برای یک خانوار 4 نفره هزینه شود که رشد 24 هزار تومانی هزینه خرید گوشت را نشان می دهد.

میانگین قیمت قند در اردیبهشت امسال به کیلویی 1800 تومان و قیمت شکر هم به 1585 تومان رسیده است در حالی که در آذر 89 قیمت قند و شکر به ترتیب 1400 و 1200 تومان بوده است. مصرف سرانه شکر و قند در سال 30 کیلو گرم است که سرانه آن در ماه برای هر ایرانی 2.5 کیلو می‌شود. اگر در نظر بگیریم که هر فرد 50 درصد قند و 50 درصد شکر استفاده می‌کند، ماهانه یک کیلو و 250 گرم شکر و یک کیلو و 250 گرم قند در ماه مصرف می‌کنند. با این حساب هزینه یک خانوار 4 نفره در هر ماه برای مصرف قند و شکر در حال حاضر 16 هزار و 900 تومان است که این رقم در آذر 89 کمتر از 13 هزار تومان بوده است. یعنی باید حدود 4 هزار تومان هزینه بیشتر بابت مصرف قند و شکر بپردازد.

قیمت چای بسته 500 گرمی در اردیبهشت امسال حدود 7 هزار تومان است که قبل از هدفمندی یارانه‌ها 5 هزار و 280 تومان بوده است.  با احتساب مصرف یک کیلویی هر خانوار در هر ماه هزینه خانوار از 10500 تومان به 14 هزار تومان افزایش یافته که 3500 تومان رشد هزینه در مصرف چای را نشان می دهد.

مصرف سرانه روغن در ایران حدود 19 کیلو در سال است که برای یک خانوار چهارتفره 6.3 کیلو در ماه محاسبه می شود. متوسط قیمت روغن در حال حاضر به 2750 تومان رسیده است در حالی که این قیمت در آذر 89 حدود 1950 تومان بوده است. با این حساب رشد 5 هزار تومانی هزینه خرید روغن در یک خانوار را شاهد هستیم. 

مصرف سرانه برنج در سال حدود 40 کیلو است که به صورت تقریبی بیش از 75 درصد از برنج داخلی مصرف می‌شود. در صورتی که نیمی از برنج مصرفی داخلی درجه دو و نیمی برنج درجه یک باشد، هزینه مصرف برنج درجه دو داخلی 15 هزار و 200 تومان و هزینه مصرف برنج داخلی درجه یک 22 هزار و 800 تومان می‌شود که مجموع آن 37هزار و 700 تومان است. در صورتی که هزینه 8 هزار و 600 تومانی مصرف برنج خارجی را اضافه کنیم مجموع هزینه مصرف برنج 46 هزار و 400 تومان می شود که این رقم در آذر سال گذشته حدود 31 هزار تومان بوده است بنابراین هزینه خرید برنح در یک خانوار 4 نفره بیش از 15 هزار تومان افزایش داشته است.

مصرف حبوبات به ازای هر نفر در سال 10 کیلوگرم است. بنابراین یک خانوار 4 نفره در سال 40 کیلو حبوبات مصرف می‌کند. در صورتی که بخش عمده مصرف حبوبات را لپه، نخود، عدس و لوبیا قرمز در نظر بگیریم، یک خانوار 4 نفره در ماه باید 15 هزار و 620 تومان هزینه کند که این رقم در دوره قبل از هدفمندی یارانه‌ها 7 هزار و 700 تومان بود که رشد 8 هزار تومانی هزینه خرید حبوبات را نشان می دهد.

قیمت سبزی نیز در دوره قبل 600 تومان بوده که در حال حاضر این رقم به 1520 تومان افزایش یافته است. با توجه به سرانه مصرف یک کیلو گرمی سبزی در ماه، یک خانوار چهار نفره در هر ماه باید حدود 6 هزار و 100 تومان برای خرید سبزی هزینه کند در حالی که در دوره قبل باید 2400 تومان می‌پرداخت و به عبارتی هزینه خرید سبزی 3700 تومان افزایش داشته است.

در آذر 89 قیمت انواع میوه شامل سیب قرمز لبنانی هزار و 700 تومان، سیب زرد لبنانی 1500 تومان، پرتقال درجه یک هزار و 600 تومان، درجه دو 1000 تومان، نارنگی 1200 تومان، لیمو شیرین هزار تومان، انار 2 هزار تومان و انگور 1500 تومان بوده است که متوسط قیمت انواع میوه در طول 1.5 سال گذشته بیش از 1000 تومان افزایش داشته است. با فرض اینکه یک خانوار 4 نفره در طول یک ماه با احتساب مصرف خود و مهمانی‌ها حداقل 30 کیلو انواع میوه را مصرف کند، حداقل افزایش هزینه خانوار در مصرف میوه جات 30 هزار تومان می شود.

همچنین اگر مصرف دیگر سبزیجات از جمله خیار، گوجه، کدو، کاهو، سیب زمینی و پیاز را هم در نظر بگیریم و افزایش هزینه ها در تمام این سبزیجات را در حداقل ممکن فرض کنیم، در کمترین برآوردها 7000 تومان هزینه خرید سبزیجات افزایش داشته است.

 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش مشرق، ميزان بالاي تصادفات در كشور از جمله مسائلي است كه همواره مسئولان وزارتخانه بهداشت و پليس راهور ناجا را به طور مستقيم درگير مي‌كند.

بر اساس آمار، سال گذشته 20 هزار و 68 هموطن در اثر تصادف فوت كرده و 800 هزار نفر نيز به انحاي مختلف مجروح شده‌اند. اگر نفرات كشته شده در تصادفات رانندگي در سال گذشته را در تعداد روزهاي سال تقسيم كنيم سهم هر روز از ميزان تلفات رانندگي 55 كشته و 2 هزار و 100 مجروح مي‌شود با اين حساب در هر ساعت بيش از 2 كشته و 87 مجروح به تعداد تلفات رانندگي اضافه مي‌شود.

اما طي سال‌هاي گذشته ميزان بالاي تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در كشور ما به حدي بود كه برخي آن را با تعداد شهداي 8 سال جنگ تحميلي مقايسه مي‌كردند. با اين حساب كشورمان بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در جهان را داراست.

همین جمله ناخوشایند كافی است تا دریابیم، امنیت در جاده های كشورمان به یك حلقه مفقوده بدل شده است و همه ساله تعداد قابل توجهی از هموطنان جان خود را در حوادث و سوانح جاده ای از دست داده و میلیاردها تومان هزینه قابل اجتناب انسانی و مادی را تحمیل می كند.

علل و عوامل فراوانی همانند حلقه هایی به هم پیوسته، زنجیره حوادث جاده ای در كشورمان را تشكیل می دهند و ما را در نازلترین رتبه در میان كشورهای جهان از نظر امنیت سفر قرار می دهند.

به گفته غلامرضا معصومی، رئيس اورژانس كشور، حوادث ترافیکی نخستین عامل بیماری‌هاست.

رانندگي در جاده‌هاي نا ايمن

آمار تصادفات رانندگي در ايران در مقايسه با ساير کشور‌هاي جهان نگران کننده است. ميزان تلفات تصادفات رانندگي در ايران 25 برابر ژاپن و 2برابر ترکيه است. در عربستان روزانه 12 نفر قرباني حوادث جاده‌اي مي‌شوند و بر اساس آمار تعداد كشته‌ها در تصادفات رانندگي 55 كشته و 2 هزار و 100 مجروح در هر روز در سال گذشته بوده است.

همچنين ناامن‌ترين جاده‌هاي دنيا براي رانندگي و بدترين آمار در زمينه ميزان سوانح رانندگي در جهان متعلق به کشورهاي اريتره، مصر، ليبي، افغانستان، عراق، نيجر، آنگولا، امارات، گامبيا، ايران و موريتاني است و امن‌ترين جاده‌هاي دنيا براي رانندگي را کشورهاي سوئيس، سنگاپور، هلند، فنلاند، آلمان، نروژ و سوئد دارند.

در حالي که تصادفات جاده‌اي نهمين علت مرگ‌و‌مير در جهان به شمار مي‌رود اين حوادث در ايران دومين علت مرگ و مير است.

دكتر ساسان افلاكي، عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشگاه تهران با اشاره به نقص در راه‌هاي كشور مي‌گويد: «راه‌هاي كشور براي سرعت پايين طراحي شده‌اند و نبود علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط باعث بروز تصادفات رانندگی می شود.»

وي با اشاره به استاندارد نبودن راه‌هاي كشور و از بين رفتن علائم راهنمايي و رانندگي در برخي جاده‌ها تاكيد مي‌كند: «در مدت زمان كوتاهي بايد نسبت به اصلاح راه‌هاي غير استاندارد و علائم راهنمايي و رانندگي اقدام شود.»

طي سال‌هاي گذشته خودرو سازان به عنوان يكي از متهمان اصلي در تصادفات رانندگي شناخته شده‌اند. استفاده از قطعات غير اصلي در خودروها يكي از علل بروز تصادفات در جاده‌هاي كشور است كه افلاكي به آن اشاره كرده و مي‌گويد:«در این خصوص بايد يك سیستم کنترل کیفی قوي وجود داشته باشد.» راه نامناسب، خودروي نا‌ايمن، عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي سه عاملي هستند كه همواره از سوي كارشناسان به عنوان سه عامل اصلي بروز تصادفات در كشور نام برده مي‌شوند.

آمار بالاي تلفات رانندگي و هزينه‌هاي اين تصادفات كه در سال 86 حدود 18 ميليارد تومان يعني 7 درصد توليد ناخالص ملي برآورد شد مسئولان را بر آن داشت تا با اقدامات فرهنگي در وهله اول تعداد كشته‌شده‌هاي تصادفات رانندگي را كم كند. بر اين اساس دولت برنامه‌ريزي كرده است تا در سال 1400 اين تعداد 10‌كشته به ازاي هر 100 هزار شهروند برسد. اين در حالي است كه هزينه‌هاي مستقیم درمان مصدومان حوادث ترافیکی در سال 86، 11 درصد کل هزینه‌ها و هزینه فوت، معلولیت، کاهش کیفیت زندگی و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن 50‌درصد هزینه‌هاي كشور را تشکیل می‌دهد.

فرهنگ‌سازي، اولويت اصلي راهور ناجا

سرهنگ محمد كريم خسروي، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک رئیس پلیس راهور ناجا نيز با اشاره به اين نكته كه رويكرد ناجا جامع محور است، به تهران امروز مي‌گويد:‌«جلب مشاركت مردمي در امور ترافيكي و اعتماد‌سازي ازاولويت‌هاي كاري پليس راهور ناجا براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي است.»

وي با اشاره به اين نكته كه انسان، راه و وسيله نقليه از موضوعات ترافيكي هستند، مي‌گويد:‌ «اگر اين فرض را داشته باشيم كه سازندگان راه و وسيله نقليه انسان و كاربران نيز انسان هستند موضوع ترافيك انساني و اجتماعي مي‌شود با اين حساب كار فرهنگي مهم‌ترين كاري است كه بايد در اين زمينه انجام داد.»

سرهنگ خسروي در خصوص تعداد كشته‌هاي رانندگي مي‌گويد:‌«در جاد‌ه‌هاي روستايي 1درصد تلفات ناشي از تصادفات رانندگي را داريم كه براي فائق آمدن بر اين مشكل از دهياران روستاها به عنوان راهوران محلي ناجا استفاده كرده‌ايم كه با اين حساب در دورترين نقاط كشور نيز 3 حلقه همياران فرهنگي، دهياران و پليس ياران را سازماندهي كرده‌ايم كه اين اقدام به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگيري از سوانح ترافيكي انجام شده است.» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اين نكته كه تعداد 20هزار كشته در سال در تصادفات رانندگي در شأن مردم كشورمان نيست، مي‌گويد:‌«خودروها بايد استانداردهاي 51 گانه اجباري و استاندردهاي زيست‌محيطي را داشته و اعتقاد داريم سطح استاندرها پايين است و بايد بالاتر برود تا بتوانيم خودروهاي ايمن داشته باشم.»

رابطه كمربند ايمني و مرگ كمتر

استفاده اجباري از كمر بند ايمني چند سالي است كه در كشور باب شده است تا پيش از آيين نامه جديد پليس مبني بر استفاده اجباري از كمر بند ايمني اين وسيله بيشتر به وسيله ناكارآمدي تزئيني در خودروها محسوب مي‌شد اما از زماني كه استفاده از آن در خودروها كاهش پيدا كرد از تعداد تلفات ناشي از تصادفات دركشور نيز كاسته شد.

به گفته رئیس اورژانس كشور «كمربند ایمنی 30 تا 65 درصد تلفات جانی سرنشین جلو و 25 تا 75 درصد سرنشین عقب خودرو را كاهش می دهد.»

به گفته وي استفاده از كلاه ایمنی 40 درصد از مرگ و 70 درصد از آسیب به مغز را می‌كاهد و استفاده از صندلی ویژه 70 درصد از مرگ شیرخوار و 54 تا 80 درصد از مرگ كودكان را كاهش می دهد. با اين حال و بر اساس آمار در نوروز سال جاري در بازه زماني 25 اسفند تا 15 فروردين ماه تصادفات رانندگي يكهزار و 141 کشته بر جای گذاشت. همچنين بیشترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای سیزدهم فروردین (77 نفر)، پنجم فروردین (76 نفر) و بیست و پنج اسفند (72 نفر) و کمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای یازدهم فروردین (32 نفر) و چهاردهم فروردین (37 نفر) رخ داده‌اند كه علت اصلی مرگ 55.7 درصد از افراد ضربه به سر، 23.1 درصد شکستگی‌های متعدد و 6 درصد به دلیل خونریزی بوده است. همچنین محل فوت 54 درصد از افراد در محل حادثه، 8 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 37 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

فرهنگ‌سازي، استفاده از همياران پليس در سطوح مختلف آموزشي، تصويب قانون جديد راهنمايي و رانندگي از جمله راهكارهايي كه تا‌كنون براي كاهش تلفات رانندگي اجرايي شده است. اجراي دقيق قوانين جديد راهنمايي و رانندگي مي‌تواند كشورمان را از وضعيت نامطلوب تصادفات نجات دهد اين درحالي است كه شهروندان نيز بايد قوانين را درست و دقيق رعايت کنند و خودرو سازان نيز کيفيت خودرو‌ها را بالا ببرند و دولت بايد به فکر بهبود وضعيت راه‌هاي کشور باشد.




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:تا نیم ساعت دیگر یک ایرانی می میرد! ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 سال گذشته با وجود هدف مندی یارانه ها و مشکلاتی که نظام سلامت داشت تعرفه پزشکی 9 درصد افزایش یافت اما امسال به یکباره  نظام پزشکی 30 درصد تعرفه ها را بالا برد و برای همین وزیر بهداشت و معاونش اعلام کردند که برای حل این مشکل از سازمان نظام پزشکی به دیوان عدالت کشوری شکایت می کنند. 

 مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ودراین باره گفته است: شورای عالی بیمه سلامت هنوز تشکیل نشده است و درصورت تشکیل نشدن این شورا، تعرفه ها در دولت یا جای دیگر به تصویب خواهد رسید.

وی بدون اشاره به میزان تعرفه های درمانی سال 91 به ایسنا گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت قبلا نظر خود را درباره تعرفه های درمانی اعلام کرده و من اکنون به عنوان وزیر بهداشت باید منتظر باشم تا در جلسه تعرفه های درمانی در دولت، از تعرفه های پیشنهادی وزارت بهداشت دفاع کنم.

 

افزایش 20 تا 30 درصدی

نظام پزشکی چند روز پیش و به دنبال اعتراض گروههای پزشکی مبنی بر ثابت ماندن نرخ تعرفه ها و افزایش هزینه ها، تعرفه های درمان  سال 91 در بخش خصوصی را اعلام کرد. طبق این مصوبه تعرفه ویزیت پزشکان در سال جاری 30 درصد وحق الزحمه جراحی، بیهوشی و متخصصین داخلی نیز 20 درصد افزایش یافت.

در همین حال سجاد رضوی مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت به فارس‌، می گوید که مطابق قانون تعیین و اعلام تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش دولتی و غیر دولتی به عهده دولت است: بنابراین چون هنوز دولت این تعرفه‌ها را مصوب نکرده است، معیار نظارت وزارت بهداشت تعرفه‌های مصوب سال گذشته است.

به گفته وی از نظر وزارت بهداشت تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی غیر قانونی است و اگر پزشکان این تعرفه‌ها را از مردم بگیرند، تخلف کرده‌اند و با آنها برخورد می‌شود.

همچنین حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط با شیوه برخورد با تعرفه های جدید نظام پزشکی، اعلام کرد که سازمان نظام پزشکی باید صبر کند تا تعرفه ها توسط دولت اعلام شود و با مراکز درمانی که تعرفه هایی غیر از تعرفه های سال 90 را دریافت می کنند، برخورد خواهد شد اما نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور عنوان کرد که تعرفه های جدید مصوب سال 1391 به مراکز مربوطه ابلاغ شده و پزشکان مطابق همین تعرفه عمل می کنند.
اما تنها وزارت بهداشت نبود که به این موضوع اعتراض کرد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم افزیش 30 درصدی تعرفه پزشکی در شرایط کنونی به ضرر مردم اعلام کرد.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: با توجه به این که هم‌اکنون بیماران عمده هزینه سلامت را پرداخت می‌کنند افزایش مجدد تعرفه‌ها نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت و سبب بیچارگی مردم می شود.
او درباره افزایش هزینه های درمانی مردم به مهر می گوید: هم‌اکنون بر اساس قانون 70 درصد از هزینه بخش سلامت را بیمه و حدود 30 را مردم باید پرداخت کنند٬ اما متأسفانه این موضوع در کشور محقق نشده و بیماران مجبورند که افزون‌بر دو سوم هزینه را پرداخت کنند. با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور با وجودیکه افزایش تعرفه پزشکی لازم است اما بیمارانی هستند که هیچ دفترچه درمانی ندارند و در این میان شاید آنها باشند که بیشترین آسیب را ببینند.

 
 



ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 داود قادری در گفتگو با مهر در ارتباط با جدیدترین برنامه های شورای عالی اشتغال در سال جاری گفت: قرار است در اولین فرصت یک نشست جداگانه بین بانک ای کشور در زمینه بررسی توان تسهیلات دهی به طرح های اشتغال زایی در سال جاری برگزار شود.

عضو شورای عالی اشتغال و نماینده کارگران کشور، اظهار داشت: بانکها در قالب این نشست، میزان توان و ظرفیت تسهیلات دهی و نحوه اختصاص منابع به طرحهای اشتغال زایی سال جاری را مشخص و ارائه خواهند کرد.

قادری با اشاره به اینکه پس از آن نشست شورای عالی اشتغال با حضور نمایندگان بانکهای کشور نیز برگزار می شود، از تدوین برنامه این شورا طبق پیشنهادات بانکها و بررسی های صورت گرفته خبر داد.

این مقام مسئول در شورای عالی اشتغال خاطر نشان کرد: همچنین به زودی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز بسته جدید اشتغال زایی در سال 91 را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: به زودی در این زمینه ها جلساتی را با حضور اعضای شورای عالی اشتغال خواهیم داشت و تصمیمات جدیدی در زمینه سناریوهای جدید اشتغالی دولت اتخاذ و اعلام می شود.

عضو شورای عالی اشتغال در ارتباط با اعلام ایجاد 1 میلیون و 300 هزار فرصت جدید شغلی در سال گذشته، عنوان داشت: در هر صورت تلاشهایی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی انجام شده است اما علاوه بر آن باید میزان خروج از بازار کار، ریزش های بنگاه ها و نحوه ایجاد اشتغال جدید را نیز در نظر داشت.

به گزارش مهر، در سال گذشته دولت اعلام کرده بود برای ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت جدید شغلی برنامه ریزی کرده است و این موضوع را از طریق استان ها دنبال می کند.

آماری نیز در پاییز سال 90 از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد که طی آن عنوان شده بود تا نیمه سال گذشته 1 میلیون فرصت جدید شغلی در کشور ایجاد شد.

پس از آن دیگر آماری اعلام نشد اما مقامات ارشد دولت همواره در برخی مواقع از گزارش دولت به مردم در زمینه اقدامات ایجاد اشتغال در سال 90 سخن گفتند.

با این حال در نشست اخیر شورای عالی اشتغال اعلام شد که به میزان 1.3 میلیون فرصت جدید شغلی در سال 90 ایجاد شده که این موضوع نشان دهنده تحقق 50 درصدی برنامه دولت در سال 90 است، ضمن اینکه در کنار این آمار میزان خروجی ها از بازار کار، آمارهای اخراج، از بین رفتن فرصت های شغلی و همچنین تضعیف قراردادهای کاری ارائه نشده است.




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab


 

حمله به خودرو پلیس در منطقه پیشاور پاکستان 


 راهپیمایی پلیس های انگلیسی در اعتراض به کاهش دستمزدها- لندن




آتش سوزی در حلبی آباد اطراف مانیل – فیلیپین



 

آزمایش نمونه نسل جدید مریخ نوردهای ناسا




مرد عنکبوتی فرانسه در حال بالا رفتن از یک برج در پاریس


حمله تماشاگران شیلیایی به بازیکنان تیم بوکاجونیورز آرژانتین در رقابت های فوتبال باشگاهی امریکای لاتین




کشف بقایای جنگنده " P-40 " در صحرای مصر پس از 70 سال


تمرین شیرجه روها در فلوریدا




حادثه برای قطار توریستی در آفریقای جنوبی






بدون شرح!
 
 



تاریخ: یک شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:تصاویر روز/ دست های مرد عنکبوتی ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 امحای 400 کیلوگرم کوکایین از سوی پلیس هندوراس

 




تاریخ: یک شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:دیدنی های امروز ,
ارسال توسط Saied Moosavi Nasab

 به گزارش  (ايسنا)، در گزارش وزارت اطلاعات از اين عمليات تروريستي كه در غرفه اين وزارتخانه در "نمايشگاه خدمت" ( نمايشگاهي كه به مناسبت يكصدمين سفر استاني رييس جمهور در مشهد برگزار شد) آمده است كه گروهك تروريستي وابسته به عبدالمالك ريگي قصد داشت در جريان سفر استاني رييس‌جمهور به سيستان و بلوچستان در سال 1386 عملياتي را به نام علميات "چاه جمال" كه در واقع عمليات سوء قصد به رييس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.

بر اساس اين گزارش، گروهك ريگي در راستاي ضربه به امنيت ملي، طرح ترور رييس‌جمهور در جريان اين سفر استاني را برنامه‌ريزي و سه نفر از عوامل خود را جهت عمليات انتحاري آماده كرده بود.

اين سه نفر قصد داشتند در جريان سفر رييس‌جمهور به ايرانشهر از شهرستان‌هاي استان سيستان و بلوچستان، هنگام سخنراني عمومي رييس‌جمهور در بين مردم، در حين انجام مراسم به رييس‌جمهور نزديك شده و در مسير رييس‌جمهور اقدام به انجام عمليات انتحاري كنند كه اين عمليات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف و خنثي شد.

طبق گزارش منتشر شده، در اين عمليات چهار نفر از پرسنل نيروي انتظامي و يك نفر از پرسنل وزارت اطلاعات كشته و به مقام شهادت نائل شدند.

همچنين در هنگام كشف و خنثي كردن اين عمليات، چهار نفر از اعضاي اصلي گروهك ريگي به هلاكت رسيدند و تعدادي اسلحه و مهمات از اين گروه تروريستي كشف و ضبط شد.

لازم به ذكر است بخشي از غرفه وزارت اطلاعات در نمايشگاه خدمت به عكس‌هايي از شهداي هسته‌يي اختصاص يافته و در قالب آن جنايت‌هاي انجام شده عليه دانشمندان هسته‌يي‌ كشورمان به نمايش گذاشته شده است.

اين غرفه همچنين در بخشي ديگر به جنايت‌هاي گروهك تروريستي جندالله وابسته به عبدالمالك ريگي پرداخته است. 




ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 2581
بازدید کل : 152362
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content